דיווח: עוזרי מושל ניו-יורק טייחו את מספר מקרי המוות מנגיף קורונה

לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, יועציו של המושל הורידו כמעט בחצי את מספר הקשישים שנפטרו בדיור מוגן • אנשי הצוות הפצירו בגורמים מקצועיים לשנות את אופן הספירה כך שפחות מקרי מוות יכללו בה
חרדים 10
כ"א אדר התשפ"א / 05.03.2021 12:23

האם יועציו של מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, שיכתבו בדו”ח את נתוני התמותה הגבוהים כתוצאה מנגיף הקורונה במוסדות לדיור מוגן? לפי דיווח בעיתון ‘הוול-סטריט ג’ורנל’ בעוד שהדו”ח המקורי כלל כמעט 10,000 מתים, הגרסה שפורסמה כללה כמחצית.

לפי הדיווח, שפורסם בחדשות 12, בחודש יולי דחקו העוזרים בגורמים רשמיים במשרד הבריאות לשנות את המספרים שדווחו, כך שרק קשישים שנפטרו בבית האבות ייספרו, ואלו שאושפזו בבית החולים ונפטרו שם – לא יכללו בספירה.

כך יצא שלפי הדוח נפטרו 6,432 דיירים בלבד, ועל פי מקורות העיתון, המספר האמיתי גדול משמעותית.

לפי הדיווח, התערבותם של העוזרים בדו”ח התחילה כשמחלקת הבריאות של ניו יורק ערכה מחקר על השפעתה של הנחייה שהחלה בחודש מרץ, לפיה מוסדות דיור מוגן מחוייבים לקבל דיירים – גם אם הם אובחנו עם קורונה.

המחקר גילה אז שהאחראים להתפשטות הנגיף במעונות הם דווקא חברי הצוות, שמביאים עימם את הנגיף לעבודה.

הגרסה הראשונית של הדו”ח כללה בספירה את מקרי המוות של כלל הדיירים שנפטרו מקורונה – בין אם במעון ובין אם בבית החולים לאחר מכן.

אולם לפי העיתון, אנשי הצוות של קואמו וביניהם מזכירתו מליסה דה-רוזה ביקשו לבצע בו שינויים ולהקטין את השפעתה של ההנחייה. “ההנחייה לא הייתה גורם משמעותי למספר מקרי המוות בבתי האבות”, נכתב בדו”ח הסופי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות