הפרשנים הפוליטיים: יהדות התורה בלחץ, זעם רב על הנציגים החרדים

סימה קדמון, הפרשנית הפוליטית של 'ידיעות אחרונות' על יהדות התורה: "הירידה שלה במנדטים בסקרים עשויה להעיד על מגמה" יאיר שרקי ב'מקור ראשון': "הזליגה בקהילות כמו חב"ד, ברסלב ועוד, מטרידה מאוד את יהדות התורה"
אריה ריבקינד
כ"א אדר התשפ"א / 05.03.2021 14:25

בבחירות שהתקיימו לפני שנתיים – בחירות סבב א’ 2019 –  יהדות התורה קיבלה 8 מנדטים. כעת, רגע לפני הבחירות לכנסת ה-24, מצבה עגום בהרבה, כאשר אחד הסקרים מעניק לה רק 6 מנדטים.

סימה קדמון, הפרשנית הפוליטית של ‘ידיעות אחרונות’, כותבת הבוקר בטורה: “יהדות התורה בלחץ. הירידה שלה במנדטים בסקרים עשויה להעיד על מגמה. ציבור המצביעים שלה לא מרוצה מהתנהלות נציגיה בכנסת ומהכישלון שלהם להביא הישגים, שבא לידי ביטוי בהחלטת בג”ץ לאשר גיורים לא אורתודוקסיים שהתקיימו בישראל וברפיון שהם מגלים מול החלטות הממשלה וקבינט הקורונה”.

גם יאיר שרקי, עיתונאי חדשות 12, כותב בטורו בעיתון ‘מקור ראשון’ על הצרות של יהדות התורה: “ספק אם גם ההתלהמות בנושא הגיור תפתור את בעיות העומק של המפלגה החרדית האשכנזית: שנת הקורונה עוררה זעם רב על הנציגים החרדים. ההגבלות והחסימות שהוטלו בשושן פורים על החרדים היו עוד קצת קש על גבו של הגמל החרדי הזועם.

“בציבור הכללי יש רושם שהחרדים נהנו מהנחות וקריצות, אך בציבור החרדי משוכנעים שאכן הייתה אכיפה בררנית – נגדם, בחסות נציגיהם בכנסת ובממשלה”.

לפי שרקי, “מי שנהנים מהמצב החדש ומנהלים קמפיין יעיל בעורף החסידויות הקטנות הם סמוטריץ’ ואיתמר בן־גביר. הזליגה אליהם בקהילות כמו חב”ד, ברסלב ועוד, מטרידה מאוד את יהדות התורה, אבל לפחות תבטיח את גורל הגוש”.

שרקי מציין כי החשש הכבד של יהדות התורה הוא יותר מפני “אי הצבעה. חלום המנדט השמיני, שניצב במרחק אלפי קולות בלבד בבחירות הקודמות, התחלף בתקווה לשמר את המנדט השביעי.

“אולי לכן דווקא ח״כ פינדרוס, שמוצב במקום השביעי ברשימה, יזם את הכינוס הבהול של ישיבת הסיעה בבוקר שאחרי סקר מנו גבע עבור חדשות 12, שלראשונה חזה למפלגה שישה מנדטים בלבד. ההודעה הארוכה ששוגרה לעיתונאים בתום הדיון הסוער נראתה כמו רשימת רעיונות ללא עריכה. המשטרה, הממשלה, קבינט הקורונה, התקשורת, בג”ץ – כולם סומנו כאשמים כדי לנקז את הזעם שמופנה אל הח”כים החרדים עצמם.

“נתזי רסיסים כוונו גם לנתניהו, אם יעז להכריז על סגר פסח. זה איום ריק מול חשש לא קיים; הבחירות יהיו ארבעה ימים לפני ליל הסדר. הוא נועד בעיקר כדי להפגין נחישות מול הציבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות