סער צונח ומאבד שני מנדטים, עבאס ממריא, ומרב מיכאלי יורדת

פחות משלושה שבועות לבחירות - והפלונטר הפוליטי ממשיך: הליכוד בראש עם 29 מנדטים, יש עתיד שנייה עם 17, תקווה חדשה צונחת ל-11 וימינה עם 10 • רע"מ עוברת את אחוז החסימה עם 4 • לנתניהו אין קואליציה - אבל גם לא למתנגדיו • ואיזו קואליציה מעדיפים אחרי הבחירות?
חרדים 10
כ"א אדר התשפ"א / 05.03.2021 00:36

מסקר ‘ישראל היום’ ו-‘i24NEWS’, שנערך באמצעות ‘מאגר מוחות’ בהנהלת פרופ’ יצחק כץ, עולה כי אחרי עלייה עקבית מאז נבחרה מרב מיכאלי ליו”ר המפלגה –  העבודה צונחת שוב לאזור המסוכן של אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים בלבד. גם ‘תקווה חדשה’ בראשות גדעון סער ממשיכה לרדת, והפער בינה לבין ימינה בראשות נפתלי בנט עומד כעת על מנדט אחד בלבד.

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

לפי הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום (שישי) היתה מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו מקבלת 29 מנדטים. ש”ס מקבלת  8 (ירידה במנדט מהסקר הקודם), יהדות התורה – 7, והציונות הדתית עם 4 (ירידה במנדט לעומת הסקר הקודם).

אם מצרפים את ימינה בראשות נפתלי בנט, שמקבלת בסקר 10 מנדטים, מונה גוש הימין 58 מנדטים בלבד. רחוק מרחק שלושה מנדטים מה־61 הנדרשים כדי להקים קואליציה.

בגוש ‘רק לא ביבי’, החלוקה על פי הסקר היא: יש עתיד – 17 (עליה במנדט מהסקר הקודם), תקווה חדשה יורדת ל־11 בלבד (שני מנדטים פחות מהסקר הקודם), ישראל ביתנו – 7 (עליה במנדט מהסקר הקודם), והרשימה המשותפת מקבלת 10.

בתחתית הרשימה בגוש השמאל: מרצ עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים (ירידה במנדט מהסקר הקודם), וכמוה רע”מ של מנסור עבאס עם 4 (0 בסקר הקודם). מפלגת העבודה, כאמור, צונחת גם היא ל־4 מנדטים (איבוד של ממנדט יקר מהסקר הקודם). כחול לבן שומרת על יציבות וזוכה ל־5.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, ממשיך נתניהו להוביל עם 46% הסבורים כי הוא המתאים ביותר. אחריו יאיר לפיד עם 24%, ומתחתיהם גדעון סער (15%), נפתלי בנט (11%), ובני גנץ (4%).

הנסקרים נשאלו: איזו קואליציה  תבטיח לדעתך יציבות שלטונית לאורך זמן?

מהסקר עולה כי 34% מהציבור היו מעדיפים קואליציית “ימין על מלא”, המורכבת מהליכוד, המפלגות החרדיות, הציונות הדתית וימינה.

• 19% מעדיפים ממשלה בראשות יאיר לפיד הכוללת את יש עתיד, תקווה חדשה, ימינה, ישראל ביתנו, כחול לבן, העבודה ומרצ.

• 14% היו מעדיפים לראות את אותו ההרכב, רק שהפעם גדעון סער הוא העומד בראשו.

• 7% מעדיפים את הממשלה הזו, עם נפתלי בנט בראש. 26% השיבו כי הם לא יודעים או תשובות אחרות.

• מקרב מצביעי ימינה, 52% מעדיפים לראות את בנט כראש ממשלה עם מפלגות המרכז-שמאל כשותפות קואליציוניות. 33% מהם מעדיפים שבנט יישב תחת נתניהו בקואליציית ימין.

74% מהנשאלים השיבו כי התחסנו נגד נגיף הקורונה, שיעור דומה לנתוני האמת בקרב בני 18 ומעלה.

מהסקר עולה כי אלו שאינם מגדירים עצמם דתיים התחסנו בשיעור הגבוה ביותר (86%) – ובאופן כללי ככל שרמת הדתיות עולה – כך שיעור המתחסנים יורד. שיעור המסורתיים עומד על 80%, בקרב המשיבים שהגדירו עצמם דתיים לאומיים התחסנו 83%, ובקרב החרדים – 46% בלבד. שיעור המתחסנים הערבים על פי הסקר – 59% בלבד.

מבין המשיבים על הסקר, תומכי המפלגה שהתחסנו בשיעורים הגבוהים ביותר הם דווקא מצביעי ישראל ביתנו, שחלק מחבריה הצהירו בגלוי כי לא יתחסנו. אחריהם ניצבים תומכי מפלגת העבודה, מהם 87% הצהירו כי התחסנו. אחריה תומכי הליכוד עם 86% מחוסנים.

בקרב אלו שהשיבו על הסקר, תומכי המפלגה שהתחסנו בשיעורים הנמוכים ביותר הם דווקא מצביעי מפלגת הציונות הדתית, בקרבם 44% בלבד השיבו שהתחסנו. בקרב מצביעי יהדות התורה שהשיבו על הסקר ישנם 64% מחוסנים, נתון זהה לתומכי ש”ס. בקרב תומכי הרשימה המשותפת 74% השיבו שהתחסנו, ובקרב תומכי רע”מ – 54% בלבד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות