סקר: שיוויון 58 בין הגושים; לפיד מזנק, רע”מ עוברת, מרצ שוב בחוץ

מסקר 'כאן חדשות' עולה כי יאיר לפיד מתחזק בשני מנדטים ל-20 מנדטים, סער נחלש לאורך זמן • מסתמנת עלייה בשיעור ההצבעה במגזר הערבי • החרדים בשפל
חרדים 10
כ' אדר התשפ"א / 04.03.2021 21:43

מסקר של מכון ‘קאנטר’ ודודי חסיד שפורסם הערב (חמישי) ב’כאן חדשות’ עולה כי מפלגת מרצ שוב לא עוברת את אחוז החסימה, בעוד יש עתיד של יאיר לפיד מתחזקת – ולראשונה מחליפה קידומת.

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

על פי הסקר, אם הבחירות היו נערכות היום, נתניהו היה מקבל 29 מנדטים (כמו בסקר הקודם), יש עתיד של יאיר לפיד מתחזקת ל-20 מנדטים (18 בסקר הקודם), תקווה חדשה יורדת ל-12 מנדטים (13 בסקר הקודם), ימינה עם 11 (כמו בסקר הקודם), הרשימה המשותפת עם 8 מנדטים (9 בסקר הקודם), ש”ס, ישראל ביתנו ויהדות התורה עם 7 מנדטים, העבודה עם 6 מנדטים (כמו בסקר הקודם), כחול לבן מתחזקת ל-5 מנדטים (4 בסקר הקודם), הציונות הדתית נשארת עם 4 מנדטים, ורע”מ עוברת לראשונה את אחוז החסימה – עם 4 מנדטים.

מרצ נמצאת בסקר ממש על סף אחוז החסימה, עם 3%, והמפלגה הכלכלית של ירון זליכה עומדת על 1.7%, לעומת 2.2% בסקר הקודם.

בחלוקה לגושים, מפלגות גוש נתניהו יחד עם ימינה – 58 מנדטים, מפלגות ‘רק לא ביבי’ מקבלת גם הן 58 מנדטים, אבל, וזה הנתון הדרמטי של הסקר – גם להם אין 61 חברי כנסת כדי לבנות גוש חוסם לנתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו תלוי, איפוא, במפלגת רע”מ ובמנסור עבאס לצורך גוש חוסם של 61 מנדטים.

עוד עולה מהנתונים כי חל שינוי לאורך זמן באחוז ההצבעה המתוכנן של המגזר הערבי – והוא עולה לכיוון ה-60% (עדיין נמוך יותר מהבחירות הקודמות שהיוו שיא, אך דומה לבחירות בספטמבר 2019).

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות