הלינץ’ בנהג הערבי: המשטרה פשטה על בתים ועצרה 14 חרדים

בפשיטה לילית והבוקר על בתיהם נעצרו 14 חשודים, מתוכם 5 קטינים - בחשד למעורבות בתקיפת הנהג הדורס • החשודים, חרדים המתגוררים באזור בו התרחשה התקרית, חלקם מ'שובו בנים' - יחקרו היום • הם גם חשודים במעורבות באירועי אלימות והפרות סדר אחרים שאירעו בפורים
חיים טוויל
כ' אדר התשפ"א / 04.03.2021 09:28

בפשיטה לילית של המשטרה על בתיהם נעצרו הלילה (חמישי) 12 חשודים – מתוכם חמישה קטינים – בחשד למעורבות בתקיפת נהג ההסעות איברהים חאמדן, שדרס למוות את איתמר בן אבו ז”ל ביום ראשון, לאחר ניסיון הלינץ’.

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

בכוחות הפשיטה שהתרחשה לפנות בוקר השתתפו לוחמי יס”מ ומג”ב, זאת כחלק מחקירה סמויה שהתנהלה.

כל החשודים שנעצרו בחשד למעורבות הינם חרדים המתגוררים באזור בו התרחשה התקרית, חלקם מקהילת ‘שובו בנים’.

הם גם חשודים במעורבות באירועי אלימות והפרות סדר אחרים שאירעו באותו יום – פגיעה ברכבים שבהם נסעו ערבים.

מעצרם התאפשר לאחר איסוף של סרטונים ממצלמות האבטחה באזור.

מאז שנפתחה חקירת האירוע נעשתה עבודה מודיעינית לזיהוי של המשתתפים בהתפרעויות ובעיקר באירוע הדריסה וניסיון הלינץ’ שקדם לו.

משטרת ישראל ממשיכה בפעילות לאיתור המעורבים באירועי האלימות בירושלים – והבוקר נעצרו שני חשודים נוספים, והם הועברו לחקירה.

בכך עולה מניין העצורים עד כה ל-14 חשודים.

שניים מהחשודים שנעצרו הבוקר מעורבים על פי החשד בתקיפת אמבולנס מד”א בתחילת השבוע בעת שהוביל יולדת שנשקפה לה סכנה אל בית החולים. החשודים תקפו את רכב החירום וגרמו לו נזק.

החשודים שנעצרו יובאו בשעה 13:00 לבית המשפט, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.

ממשטרת ישראל נמסר, כי היא “תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה אל מול כל גורם שהיה מעורב באירועי האלימות במהלך חג הפורים שהביאו לפגיעה בנפש ובחיי אדם, ותדאג למיצוי הדין עם המעורבים”.

במשטרה ובפרקליטות החליטו השבוע שלא לבקש את הארכת מעצרו של הנהג איברהים חאמד, בן 22 מוואדי ג’וז שבמזרח ירושלים, ומסתמן כי לא יוגש נגדו כתב אישום בגין המתה בקלות דעת.

חאמד שיחזר את האירוע בשיחה עם כאן חדשות וסיפר כי הוא לא ציפה לצאת חי מהאירוע. “הרבה אנשים תקפו אותי.  הייתי בדרך לעבודה, אני עובד בהסעות”.

על האירוע עצמו הוסיף: “אני לא זוכר מה היה שם חוץ מכל המכות שקיבלתי”. חאמד הוסיף שראה את כל הסרטונים בחקירתו ולדבריו, זה נראה ממש מפחיד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות