נפתלי בנט בטוח: “אם אני מגיע ל-15 מנדטים – אני אהיה ראש ממשלה”

יו"ר ימינה תוקף את סער: "ניהל נגדנו קמפיין אנונימי ולא חוקי, רק כשנתפס על חם הוא הודה בזה, ואז נזכר לקרוא להפסקת אש" • פוסל את לפיד: "הוא שמאל, לקח חלק במתקפה נגד המתיישבים בגירוש מגוש קטיף" • ומסביר: "את נתניהו נחליף רק מימין"
חרדים 10
כ' אדר התשפ"א / 04.03.2021 00:05

פחות משלושה שבועות לבחירות: יו”ר ימינה, נפתלי בנט, תוקף  בראיון שיפורסם מוסף ‘שישבת’ של ‘ישראל היום’, את יריביו הפוליטיים, מתייחס לחברו לסיעה לשעבר בצלאל סמוטריץ’, ומכריז: אני אהיה ראש הממשלה הבא.

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

על ירביו הפוליטיים אמר:  “אני מרגיש כאילו ציירו לי מטרה על הגב. כבר כמה חודשים סער מפרסם נגדי מסרים בצורה אנונימית. נתניהו עושה את זה כבר שנים. סמוטריץ’ התחיל קמפיין נגדי, גדעון ניהל נגדנו קמפיין אנונימי ולא חוקי במשך תקופה. רק כשנתפס על חם הוא הודה בזה, ואז נזכר לקרוא להפסקת אש. גם עכשיו חברי המפלגה שלו ממשיכים בהתקפות נגדנו.

“אני לא נותן ציונים. גדעון סער הוא פוליטיקאי מיומן, ולא אדם פסול. הדבר העיקרי שצריך היום הוא יזמות, אנרגיה, ניהול של משבר לאומי גדול. בזמן שאני הסתובבתי ברחבי הארץ, הקמתי מלוניות בתפקיד שר הביטחון ודאגנו להציל חיים, אני לא יודע מה הוא עשה. מנהיגים צריך לבחון ברגעי משבר”.

על בצלאל סמוטריץ’ אמר: “זה לא שהלכנו לשתות בירה ביחד בערב. באים לעבוד. אני מעריך את בצלאל. הופתעתי מהמהלך שלו להקמת מפלגה והכל, אבל אין לי ספק שביום שאחרי הבחירות נוכל לעבוד ביחד”.

“מתחילת הקמפיין”, הוא מוסיף, “סמוטריץ’ אומר שאין לנו ערכים יותר. שנלך עם ערבים ושמאלנים ואוהבי היטלר. אני חושב שזה לא רציני. מאכזב לראות קמפיין שכולו מבוסס על לתקוף אותנו”.

האמירה “ילד כאפות של ביבי” לא היתה קשה מדי?

“האמירות שלו ש’בנט הפקיר את הערכים’ הן קשות לא פחות”.

אדם אחד שבנט כן מוכן לפסול, הוא יו”ר יש עתיד יאיר לפיד, שבממשלתו אינו מוכן לכהן: “לפיד הוא שמאל. לא אהיה שותף להקמת ממשלה של השמאל. אני מסתכל לאורך השנים על המדיניות שלו, על המתקפה נגד המתיישבים בגירוש מגוש קטיף, על המאמר שלפיו הכסף ‘קבור בין איתמר ליצהר’. ברגעי האמת, לפיד שם בשמאל. אני אקים את הממשלה. את נתניהו נחליף רק מימין, לא משמאל”.

החרדים, לדבריו, “יכולים להיות שותפים בממשלה, אבל לא בעלי הבית. בעלי הבית של הממשלה הם הציבור כולו”.

בנט: “אם אני מגיע ל־15 מנדטים, אני אהיה ראש ממשלה. תאמין לי, אני יודע לעשות את זה. אני אצליח, בזכות העובדה שאני לא חלק מכת מחרימי נתניהו ולא חלק מכת מעריצי נתניהו. יש תחושה בחלק מהציבור הלאומי שישראל לא תתקיים ביום שאחרי נתניהו. הוא הצליח להטמיע את זה, אבל זה לא נכון. מייד אחרי פסח נלחץ את היד של נתניהו, נגיד ‘תודה רבה’ – ונחליף אותו”.

יו”ר ימינה מתעקש: “רק אני אמנע בחירות חמישיות. לא אתן שזה יקרה. נבנה ממשלת שינוי לאומית, יכולות להיות בה מפלגות שהן לא מהימין, אין לי בעיה עם זה, כל עוד ראשות הממשלה שלי. כל מי שבעד מדינה יהודית ודמוקרטית, יכול להשתתף בממשלת שינוי לאומית שתזניק את ישראל קדימה”.

בראיון מתייחס בנט גם לסגנון החיים שהוא מנהל: “הכסף מבחינתי הוא לא אישיו. זה לא שאני אוכל שבעה סטייקים ביום, או קונה פרארי. זה לא מעניין אותי. זה כן קנה לי את החירות להקדיש את כל חיי לעם הזה. קל יותר לבוא לפוליטיקה כשיש לך גב כלכלי. תחשוב שאם לפוליטיקאי אין תחלופה כלכלית, הוא לחיץ מאוד. בכל שנותיי לא פנו אלי עם הצעות לשוחד, כי אין טעם. זה מאפשר לא לדפוק חשבון לאף אחד, חוץ מלעם ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות