ביה”ד בהאג: נפתח בחקירת פשעי מלחמה בשטחי הרשות

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הודיע כי יפתח בחקירת פשעי מלחמה שבוצעו בשטחי עזה, יהודה, שומרון ומזרח ירושלים • משרד החוץ הפלסטיני: "זהו צעד מיוחל המשרת את חתירת הפלסטינים לצדק" • ראה"מ נתניהו: "החלטה שהיא תמצית האנטישמיות ותמצית הצביעות"
דוד ליבוביץ
י"ט אדר התשפ"א / 03.03.2021 16:37

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הודיע היום (רביעי) כי יפתח בחקירת פשעי מלחמה שבוצעו בשטחי עזה, יהודה, שומרון ומזרח ירושלים.

התובעת, פאטו בנסודה הודיעה כי החקירה תעסוק בפשעים לכאורה שבוצעו בשטחים אלה ובמזרח ירושלים החל מ-13 ביוני 2014 – לפני מבצע “צוק איתן”.

התובעת ציינה כי סדר העדיפות שיינתן לחקירה ייקבע בהמשך בהתאם לאתגרים של מגיפת הקורונה והמשאבים המצומצמים של בית הדין ועומס העבודה הכבד הנוכחי. היא הוסיפה כי הצעד הראשון שיבוצע הוא מסירת הודעה לכל הצדדים הרלוונטיים לגבי הפתיחה בחקירה. בשלב זה יוכלו הצדדים להודיע לתובעת כי הם מעוניינים לחקור בעצמם את אזרחיהם בגין החשדות שמופנים אליהם.

משרד החוץ הפלסטיני בירך על ההחלטה. “זהו צעד מיוחל המשרת את חתירת הפלסטינים לצדק, המגיע לעמנו”, נמסר בהודעה.

יצויין כי בית הדין בהאג הכיר לפני כחודש ברשות הפלסטינית כחברה מן המניין באמנת רומא, ובשל כך יתאפשר דיון בעתירותיה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בחריפות את ההחלטה ואמר: “מדינת ישראל נמצאת תחת מתקפה הערב. בית הדין הבינלאומי המוטה בהאג קיבל החלטה שהיא תמצית האנטישמיות ותמצית הצביעות”.

לדבריו, “בית הדין קבע שחיילינו הגיבורים והמוסריים שנלחמים נגד הטרוריסטים האכזריים ביותר עלי אדמות – דווקא הם פושעי מלחמה. הוא קבע שכשאנחנו בונים בית בבירתנו הנצחית ירושלים – זה פשע מלחמה. בית הדין שהוקם כדי למנוע הישנות של הזוועות שהנאצים חוללו נגד העם היהודי פונה נגד מדינתו של העם היהודי מבלי לומר מילה נגד איראן, סוריה ומשטרי רודנות אחרים שמחוללים פשעי מלחמה אמיתיים חדשות לבקרים”.

“במשך שנים פעלנו רבות מול מנהיגים וממשלות נגד הכוונה הזו. אבל כשבית הדין מוטה מראש נגד מדינת ישראל יש רק דבר אחד שנשאר לעשות: להילחם על האמת. בכל המדינות, בכל הבמות, בכל הפורומים. להגן על כל חייל וחייל וכל מפקד ואזרח”, הוסיף ראש הממשלה.

הוא הצהיר, “אני מבטיח שנילחם על האמת עד שנבטל את ההחלטה השערורייתית הזו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות