מקדם ההדבקה שוב -1, הבדיקות החיוביות – 4.8%. וכמה חוסנו?

חוקרי אמ"ן פרסמו נתונים מדאיגים: "אנחנו על סף התפשטות מחודשת" • אתמול אובחנו 4,625 נדבקים בקורונה, 717 חולים במצב קשה • 83 אחוזים מבני ה-50 ומעלה כבר התחסנו • פרופ' ערן סגל: חלקם של החולים קשה החדשים בגיל 39-20 במגזר הערבי עלה מ-5% לפני חודש ל-20%
תמי גיל
י"ט אדר התשפ"א / 03.03.2021 10:51

חוקרי אמ”ן פרסמו הבוקר (רביעי) נתונים מדאיגים על נתוני תחלואת הקורונה:  מקדם ההדבקה, שכבר הגיע השבוע ל-1 וירד אתמול ל-0.97, הגיע שוב ל-1, נתון מדאיג שמראה כי אנחנו נמצאים על סף התפשטות מחודשת.

גם שיעור החיוביים, שעומד הבוקר על 4.8% ועל 5% בממוצע השבועי, מעיד על היקף ההדבקה הנרחב באוכלוסייה.

על פי החוקרים, העלייה בהדבקה נובעת ככל הנראה מהסרת המגבלות ומהתפשטותה של המוטציה הבריטית, שמדבקת יותר מזנים אחרים של הנגיף ושמגדילה משמעותית את הסיכון לתחלואה קשה ולאשפוז.

לפי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו 4,265 נדבקים בקורונה מתוך 91,122 בדיקות שבוצעו.

בבתי החולים מאושפזים 1,195 חולים. מתוכם 717 חולים במצב קשה ו-224 מהם מונשמים.

5,797 בני אדם מתו עד כה מהנגיף מאז פרוץ המגפה.

מקדם ההדבקה בחברה הערבית עומד על 1.12, נתון שמדאיג במיוחד את בכירי משרד הבריאות לקראת עונת החתונות וחודש הרמדאן המתקרבים.

בחברה הכללית עומד מקדם ההדבקה על 0.99 ובחברה החרדית על 0.86.

בתוך כך, רוב היישובים האדומים בישראל – משתייכים לחברה הערבית.

פרופ’ ערן סגל ממכון ויצמן שניתח את הנתונים העדכניים הצביע על מגמה מדאיגה בתחלואה במגזר הערבי: רוב החולים החדשים הם בעיקר צעירים בני פחות מ-60. חלקם של החולים קשה החדשים בגיל 20-39 במגזר הערבי עלה מ-5% לפני חודש ל-20% כעת.

בשבוע האחרון, כך עולה מניתוח של פרופ’ סגל, מספר החולים קשה החדשים עלה ב-24% במגזר הערבי – ומהווים 40% מסך החולים קשה החדשים בישראל.

על פי הנתונים, עד כה, 4,811,712 מתושבי ישראל קיבלו את מנת החיסון הראשונה (51.74% מכלל האוכלוסייה) ו-3,503,621 מתוכם קיבלו גם את המנה השנייה (37.68% מסך האוכלוסייה).

3.2 מיליון אנשים כבר זכאים לתו הירוק, אותם ניתן לקבל שבוע לאחר מתן מנת החיסון השנייה.

אתמול התחסנו פחות אנשים במנה הראשונה לעומת מתחסנים במנה השנייה, גם בהשוואה לשבוע שעבר: 36 אלף מתחסנים במנה הראשונה לעומת 77 אלף לפני שבוע, ו-58 אלף מתחסנים במנה השנייה לעומת 70 אלף בשבוע שעבר.

83% מבני ה-50 ומעלה כבר התחסנו.

הבוקר סיפק ממונה הקורונה פרופ’ אש הצהרה מדאיגה בנוגע לתחלואה, ואמר שייתכן שנלך לסגר רביעי עוד לפני הבחירות ב-23 במרץ.

בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, אמר אש כי הדבר יהיה “תלוי ברמת התחלואה, יכול להיות שזה ייגרר לאחרי הבחירות”.

פרופ’ אש גם דחה את הטענות שלפיהן הבחירות משפיעות על קבלת ההחלטות של הממשלה: “התוכנית שלפיה פועלים, הפתיחה ביום ראשון, היא תוכנית ששמנו על השולחן לפני מספר שבועות. מאוד התלבטנו כי אנחנו עומדים במדדים, אבל היו את אירועי פורים”.

פרופסור חזי לוי, מנכ”ל משרד הבריאות, התראיין לתוכניתו של ישי שנרב בגל”צ, והתייחס למוטציה הניו יורקית: “נראה עוד ועוד מוטציות, זה טיבו של נגיף. אנחנו עושים ככל יכולתנו לגלות אותם ולרצף ולזהות עוד מוטנטים, בוודאי במקרים של מחוסנים או של מחלימים שחלו”.

פרופ’ לוי דיבר גם על התוכנית לפתיחת השמיים, ואמר כי מדובר בהחלטה מדאיגה: “אנחנו הולכים על חבל דק בין הצורך להביא ישראלים להצביע לבין צעדים שעושים כדי לעצור את המוטציות, אבל זה מחויב מציאות כרגע”. כזכור, אמש אישר קבינט הקורונה את ביטול ועדת החריגים, החלטה שתביא לכך שעשרות אלפי ישראלים יוכלו לחזור ארצה.

הממונה על המאבק בקורונה בחברה הערבית, איימן סייף, התייחס בתוכנית ‘הבוקר הזה’ של אריה גולן בכאן ב’. לעלייה בתחלואה במגזר הערבי, באומרו כי 70% מאוכלוסיית הסיכון חוסנה. “עד לפני שבועיים, הווריאנט הבריטי לא הגיע לחברה הערבית – כעת הוא משמעותי”, אמר  “נתמקד באוכלוסייה הבדואית, בצעירים ובתושבי מזרח ירושלים – נשתמש ברמדאן כגורם מכריע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות