הישג ישראלי: לוויין הריגול ‘אופק 10’ שוגר בהצלחה לחלל

התעשייה האווירית ומשרד הביטחון שיגרו הערב בהצלחה את הלוויין מבסיס פלמחים • זהו לוויין ריגול מבוסס מכ”ם המסוגל לאסוף מודיעין ביום ובלילה, בכל מזג אוויר
בני קרט
י' ניסן התשע"ד / 10.04.2014 00:14

מנהלת החלל הפועלת במסגרת מפא”ת במשרד הביטחון, והתעשייה האווירית שיגרו הלילה (שלישי) בשעה 22:15 את הלוויין ‘אופק 10’ לחלל.

השיגור בוצע באמצעות משגר לוויינים מסוג שביט, משדה הניסויים בבסיס פלמחים.

בימים הקרובים יעקבו אנשי התעשייה האווירית ומשרד הביטחון אחר כניסתו של הלוויין לחלל ובחינת כניסתו המלאה לפעילות, שאמורה להעצים את יכולותיה של ישראל בקנה מידה עולמי.

לווין אופק 10 הינו לווין תצפית מבוסס מכ”מ (SARׂ), בעל יכולות מתקדמות של צילום ביום, בלילה ובכל מזג אוויר.

משרד הביטחון, בהובלת מפא”ת, ובאמצעות התעשייה האווירית ותעשיות נוספות, פיתחו וייצרו את הלוויין “אופק 10” וכן את המשגר “שביט”.

גורמים במערכת הביטחון מסרו כי שלביו הראשונים של השיגור, הוכתרו כהצלחה.

מוקדם יותר היום רשמה מערכת הביטחון הישראלית הישג נוסף – מטוס C-130J סופר הרקולס הראשון של חיל האוויר, נחת בבסיס נבטים, שם התקבל בטקס חגיגי במעמד שר הביטחון, הרמטכ”ל, מפקד חיל האוויר וקצינים בכירים מיחידות צה”ל.

המטוס, שיזכה לכינוי “שמשון”, הוא הגרסה האחרונה והמשודרגת של מטוס ההרקולס הוותיק שמשרת בחיל האויר משנת 1971. ישראל חתמה על עסקת ענק בשווי כ-250 מיליון דולר עם ארה”ב וחברת לוקהיד מרטין, המייצרת את המטוס, על רכישת שלושה כלי טיס מהדגם המתקדם, שתוכן ופותח עם דגש על גמישות משימתית – העברת כוחות ואספקה לאזורי לחימה, ביצוע תדלוקים באוויר, מבצעים מיוחדים, סיוע לאזורי אסון ומשימות הומניטאריות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות