פינדרוס מתנצל: “המילה שיקסע לא במקומה, אני לא רוצה לקלל חיילת”

בריאיון לתוכנית 'שלוש' עם עופר חדד אמר הח"כ מ'דגל': "כואב על ילדים שנמצאים בצה"ל ופוגשים בחורה נחמדה ובטוחים שהיא יהודייה, ולא מודעים לאסון הלאומי שהם מביאים על משפחתם ועל עצמם"
חרדים 10
י"ח אדר התשפ"א / 02.03.2021 20:07

סערת ה’שיקסע’: ח”כ יצחק פינדרוס התנצל היום (שלישי) על הדברים שאמר אמש בכנס דת ומדינה של אתר ‘כיפה’ בשיתוף מכון עתים, כי מי שהתגיירה בגיור הצבאי היא “שיקסע” וכי אם מישהו מתחתן איתה – האבא צריך לשבת ‘שבעה’ ולקרוע קריעה.

בריאיון לתוכנית ‘שלוש’ עם עופר חדד בערוץ 12, אמר פינדרוס: “המילה שיקסע לא הייתה במקומה. אם הייתי רוצה לקלל מישהו הייתי מחפש כתובת אחרת ולא חיילת שמשרתת בצה”ל”.

פינדרוס הדגיש: “הדת היא לא משהו אישי שלי או אישי כלפי חיילת. לצורך העניין, גם חייל לא יהודי שלא מתגייר בכלל – אני מעריך, מוקיר, וחושב שהוא תורם למדינת ישראל לפעמים גם הרבה יותר מאדם יהודי מבטן ומלידה שלא תורם. בסוף – ההגדרה של יהודי היא הגדרה דתית, והיא לא צריכה להיקבע על ידי בית משפט או רמטכ”ל, אלא על ידי ההלכה.

“מי שעובר גיור שלא מקבל אישור של הרבנות הראשית לישראל לא נחשב יהודי – אין מה לעשות, וזה לא תלוי בי”.

ח”כ פינדרוס המשיך: “אין ספק שמי שעובר גיור על פי ההלכה, גם אם הוא גיור צה”לי הוא גר. אני מתנצל בפני אלה שעברו גיור על פי ההלכה ונפגעו מהדברים – אני חושב שזה לא נכון. אני מדבר מכאב – הכאב הוא על כך שיש ילדים שנמצאים בצה”ל ופוגשים בחורה נחמדה ובטוחים שהיא יהודייה, והם לא מודעים לאסון הלאומי שהם מביאים על משפחתם ועל עצמם”.

הח”כ מ’דגל’ הוסיף: “יהדות זו דת, לא משחק פוליטי. לא בג”ץ ולא סיעת יהדות התורה יכולים להגדיר מה היא יהדות. יש בעיה מהותית כשמערבים חוק ודמוקרטיה עם דת, ולכן אנחנו בורחים מחקיקה דתית. זה שמן ומים. להכניס חוק בנושא של דת זה דבר בלי סיכוי להצלחה, עושים את זה רק כשבג”ץ מצמיד אקדח לרקה. על כן, יהדות התורה תדרוש בכל ממשלה בה תהיה לחוקק את פסקת ההתגברות. בסוף, אנחנו חוששים לכל חוק דתי שעלה להצבעה, עד היום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות