אישרו למשפחה לחזור מאוקראינה, אבל בלי ילד בן 6 – וזו הסיבה מדוע

הסיפור המוזר עם הילד: בוועדת החריגים טוענים שהילד בן ה-6 נמצא בארץ, אבל ההורים מתעקשים: "הוא איתנו כאן באוקראינה" • במשרד התחבורה טוענים שרשות האוכלוסין אחראית על המידע השגוי, וברשות האוכלוסין אומרים: יש ועדת חריגים
חרדים 10
י"ח אדר התשפ"א / 02.03.2021 12:17

ועדת החריגים אישרה לזוג הורים ואחד מילדיהם לחזור לארץ – אבל לילד הנוסף, בן ה-6, לא נתנה אישור לחזור לארץ.

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

למה? משום שבוועדת החריגים טוענים שהילד בכלל נמצא בארץ.

“אבל הוא איתנו כאן באוקראינה”, מתעקשים ההורים – ואת אף אחד זה לא מעניין. אין אישור לילד.

ובזה זה לא נגמר: במשרד התחבורה טוענים שרשות האוכלוסין אחראית על המידע השגוי ושהם צריכים לטפל בכך וברשות האוכלוסין אומרים – יש ועדת חריגים, תפנו אליהם.

האב מיכאל איוונוב סיפר הבוקר (שלישי) לקרן נויבך בתוכנית ‘סדר יום’ ברשת ב: “הגשנו בקשה על כל בני המשפחה, קיבלנו תשובה רק על שלושה. על הבקשה הראשונה לא קיבלנו תשובה, לבקשה השנייה השיבו לנו שהילד נמצא בארץ. שלחנו שוב פניה והם משיבים במשפט מחץ – ‘הילד לא עומד בקריטריונים'”.

איוונוב שיתף בתהליך שעבר: “התחלתי לפנות למשרדים. פניתי למשרד הבריאות, שם גלגלו אותנו למשרד התחבורה וגילינו שהוא אחראי על ועדת החריגים. שלחתי מכתב למנכ”ל משרד התחבורה וקיבלתי בתשובה לינק להגשת בקשה מול רשות האוכלוסין וההגירה. אף אחד לא פנה אלינו מיוזמתו מאף משרד כדי לטפל בבעיה. התחושה שלי היא או שיש להם מענה אוטומטי או שיש שם פקיד שקורא כותרת ושולח תשובה בלי לחקור ולבדוק את הנושא”.

אב המשפחה סיפר כי הם שלחו מכתב בקשה לעזרה לגורמים במשרד הבריאות – ובו כתבו: “אנחנו משפחה בת ארבע נפשות, ישראלים, שני הורים ושני ילדים בני 3 ו-6 שמנסים לחזור ארצה. הגשנו בקשות לוועדת החריגים עבור כולנו. באופן הזוי לחלוטין, אחת הבקשות נדחתה – בקשה עבור בן ה-6. וזאת בנימוק מופרך – שהוא נמצא בארץ”.

ההורים ציינו במכתב כי הם חסרי אונים מול הבירוקרטיה ואי לקיחת האחריות מצד משרדי הממשלה: “פנינו לגורמים במשרד הבריאות על מנת לברר את הטעות והם הפנו אותנו למשרד התחבורה ושם מפנים אותנו חזרה למשרד הבריאות. מדובר בפינג-פונג אינסופי של הביורוקרטיה הישראלית. תעשו שם סדר – לא ייתכן שאתם מאשרים בקשות ל-3 מתוך 4 בני משפחה ואוסרים על הילד בן ה-6 לחזור בטענות משונות. מדובר במוסד ממשלתי שצריכה להיות לו יכולת מובנית לבדוק מי יצא את הארץ ומי לא”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות