פתרונות מים בישראל: כיצד ניתן להבטיח מים טעימים לכל המשפחה?

בעת בחירת פתרון מים חשוב לוודא עמידה בתקנים המקובלים וכן לקבל המלצות מלקוחות קיימים וגורמים מקצועיים • השוק רווי בחברות המציעות פתרונות שלאו דווקא יתאימו לכם
תוכן שיווקי
י"ח אדר התשפ"א / 02.03.2021 00:48

על אף שמי ברז בישראל ראויים לשתייה ועוברים טיפול מצד הרשויות, ישראלים רבים נוטים להעדיף פתרון מים שונה מאשר שתיית מי ברז, ולא אחת מציינים שיש למים מהברז טעם אחר, אפילו טעם שונה בין שני בתים באותו רחוב.

מדוע זה קורה וכיצד ניתן להבטיח מים טעימים לכל המשפחה? הסיבה לכך יכולה להיות נעוצה באופן בו המים מגיעים אל הבתים והפתרונות הם רבים ומגוונים.

אז כיצד מגיעים המים לבתים שלנו? דרך הצנרת כמובן, ובעת זרימת המים לבתים הם יכולים לאסוף חומרים שונים כמו מתכות, חול וכדומה. לכל אלה יש השפעה ישירה על טעם המים שיוצאים מהברז בבית שלנו.

כאמור, בישראל קיים פיקוח מצד הרשויות על איכות המים, אך הפיקוח לא כולל את הצנרת הביתית שנחשבת תחת אחריות הצרכן.

מכאן שבהחלט ייתכן שתרגישו טעם לוואי במי הברז שאתם שותים בבית מסוים, בעוד בבית אחר תרגישו טעם אחר.

מצב הצנרת הביתית משתנה מבית לבית וכאמור משפיע על איכות המים וטעמם. ייתכן שסיבה זו מובילה רבים לחיפוש אחר פתרון מים כמו פילטר מים, או פתרון יעיל אף יותר כמו מטהר מים שמספק מים איכותיים וטעימים ללא טעם לוואי.

פילטרים, מטהרים ושיטת סינון מים

מהו מטהר מים איכותי? מטהר כזה יסנן בעצם את כל מה שעלול לגרום לטעם לוואי וכל מה שבכלל לא כדאי שיהיה במים, כגון, זיהומים מיקרוביולוגיים, מתכות כבדות ומזהמים נוספים.

מעבר לכך, מטהר טוב ישמור גם על הרכב מינרלים חיוניים שבהחלט כדאי שיישארו במים שאנחנו שותים. מנגד, שיטות סינון מים כמו אוסמוזה הפוכה, על אף יעילותן, עלולות דווקא להשאיר את המינרלים האלה מחוץ למים.

בעת בחירת פתרון מים חשוב לוודא עמידה בתקנים המקובלים וכן לקבל המלצות מלקוחות קיימים וגורמים מקצועיים. השוק רווי בחברות המציעות פתרונות שלאו דווקא יתאימו לכם.

בחירת פתרון מים היא רכישה שחייבת להתבצע בצורה נבונה. בדקו לעומק איזו שיטת טיהור וסינון קיימת בפתרון המים שמציעים לכם, ושאלו על יעילות הסינון ועל התחזוקה השוטפת.

תחזוקה שוטפת

חשוב לזכור שכדי שפתרונות המים האלו יעבדו כמו שצריך מומלץ לבצע תחזוקה ולהחליף את המסננים או המטהרים בזמן לפי הגדרות היצרן שלהם. אחרת, יעילות הסינון והטיהור לא תהיה אופטימלית ולא תמנע הופעת טעם לוואי במים.

החלפת הפילטרים או המטהרים אינה מתבצעת לעיתים תכופות, כשלרוב מדובר בפרק זמן של חצי שנה. נוסף על כך, אם יש לכם מתקן מים במטבח, חשוב מאוד לשמור על ניקיון המתקן וסביבתו, ולמנוע הצטברות חיידקים שעלולים להשפיע על איכות המים.

לסיום, אל תשכחו לשתות הרבה מים

מלבד איכות המים וטעמם, מטהר מים שנמצא בבר מים במטבח יכול בהחלט גם לעודד שתייה מרובה בקרב כל בני הבית ויזכיר לכם לשתות מים במהלך היום.

בין אם אתם אוהבים מים מהברז ובין אם אתם מעדיפים מכשיר מים, העיקר שתרבו בשתייה ותשמשו דוגמה לילדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות