הרי אני כבן 80 שנה: עד כמה נפגע הכושר גופני של חולי קורונה קלים?

סקר ראשוני שערך בית החולים 'בילינסון' מגלה: הכושר של מחלימים בגילאי 45 ומעלה נפגע בצורה משמעותית - עד כדי כך שהסיבולת שלהם הייתה זהה לזו של אנשים בני 80 • "לסדר את הבית או להתרוצץ אחרי הילדים הפך להיות משימה"
חרדים 10
י"ז אדר התשפ"א / 01.03.2021 20:19

אנחנו מתמודדים עם נגיף הקורונה יותר משנה, אבל עדיין רב הנסתר על הגלוי: סקר ראשוני שערך בית החולים ‘בילינסון’ מגלה, כי הכושר של מחלימים בגילאי 45 ומעלה נפגע בצורה משמעותית, עד כדי כך שהסיבולת שלהם הייתה זהה לזו של אנשים בני 80.

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

רן לוי, פיזיותרפיסט מבית החולים, התייחס הערב (שני) לדברים בתוכנית ‘איפה הכסף’ עם ענת דודידוב ב-103FM.

“אצלנו במכון לפיזיותרפיה ב’בילינסון’ בדקנו את אותם מטופלים שהיו חולי קורונה קלים, שהיו בבית ללא צורך באשפוז במרביתם הגדול, עברו אצלנו במרפאת המחלימים והגיעו לאבחון פיזיותרפי”, הסביר לוי. “אנחנו עובדים בצמוד מאוד, עולם הקורונה ועולם הפיזיותרפיה התחברו בתקופה הזאת. אותם מטופלים לפעמים סוחבים איתם תסמינים של פוסט קורונה: עייפות, קושי, כאבי שרירים או כאבי מפרקים שמשפיעים על התפקוד היום-יומי שלהם”.

לוי הסביר: “מרפאת מחלימים דואגת לראות את כל מחלימי הקורונה, עושים להם את הבדיקות שצריך ללב ולריאות. האנשים – אין להם בעיה לבבית או ריאתית, במרביתם, שמסבירה את זה. אבל בסוף במבחן התוצאה המטופל קשה לו, עייף יותר מהרגיל”.

בהמשך ציין כי התסמין העיקרי הוא עייפות כללית וקיצונית: “האנשים האלה מדווחים שנורא קשה להם לעשות כל דבר, מרגישים כל הזמן צורך לישון או לבצע מנוחות מרובות. אנחנו שומעים באחוז מאוד גבוה מהמטופלים. לסדר את הבית או להתרוצץ אחרי הילדים הפך להיות משימה”.

לדברי לוי, “זה הכי תואם לתסמונת העייפות הכרונית. כל הבדיקות של המטופל תקינות אבל יש בעיה בתפקוד של השריר אותה אפשר לזהות רק בבדיקות מאוד מיוחדות שגורמת לו לתפקד פחות טוב. אנחנו לא יודעים בגלל שזו מחלה שרב הנסתר על הגלוי בה, הכל זה תיאוריות”.

הוא הוסיף כי לא נתקל בתופעות כאלה במחלה אחרת.

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

כנסו: ההרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

במענה לשאלה האם יש אנשים שיוצאים מזה לגמרי – אמר לוי: “יש כאלה שעברו את זה ואין להם סימנים. אלה שיש להם תסמינים, אצלנו בפיזיותרפיה – אנחנו מנסים לטפל פר מטופל. המנעד של התלונות מאוד גדול ואצלנו מלבד הטיפול עצמו יש את נושא ההדרכה. אנחנו מדריכים מה לעשות בבית ואיך להתמודד עם קושי נשימתי, יש תרגול נשימתי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות