המשטרה כבר הסכימה – אבל בעיה משפטית מונעת תחבורה הערב מי-ם

אריה ריבקינד
|
ט"ז אדר התשפ"א / 28.02.2021 21:43
 סגן שר התחבורה אורי מקלב קיבל את הסכמת המשטרה להחזיר את התחבורה הציבורית מירושלים לפעילות החל מ-20:00 בערב – אולם חוות דעת משפטית מנעה את המהלך, מאחר והממשלה אסרה בתקנה עד לשעה 12 בלילה • החל מחצות: הרכבת תפעל למרכז

שערוריית ביטול התחבורה הציבורית מהבירה: סגן שר התחבורה אורי מקלב פעל הערב (ראשון) להחזיר את התחבורה הציבורית מירושלים לפעילות החל מהשעה 20:00 בערב – אולם חוות דעת משפטית מנעה את המהלך.

 

הערב, לאחר סבב שיחות בין סגן שר התחבורה לפיקוד הבכיר של משטרת ישראל וראשי המשרד לביטחון פנים –  המשטרה הודיעה כי תאפשר למשרד התחבורה להשיב את פעילות התחבורה הציבורית מירושלים לכל חלקי הארץ.

במקביל סגן השר פנה אל הפיקוד המחוזי במשטרה וביקש לבדוק את אפשרות להחזרת קווי השירות אל העיר ירושלים עוד הלילה.

אולם, על אף הסכמת משטרת ישראל, על פי חוות הדעת של הייעוץ המשפטי – משרד התחבורה לא יכול להפעיל את קווי השירות. זאת, מאחר והממשלה אסרה זאת בתקנה עד לשעה 12 בלילה.

“על אף ניסיונות משרד התחבורה להפעיל את קווי השירות, אין סמכות למשרד התחבורה להפעיל קווי שירות עד חצות בעקבות תקנה זו”, אומרים בלשכתו של סגן השר אורי מקלב.

עם זאת, במשרד התחבורה בוחנים את האפשרות להפעלה חלקית של התחבורה הציבורית, לאחר השעה 12 בלילה.

סגן שר התחבורה אורי מקלב: “בהנחיית שרת התחבורה מירי רגב – רכבת ישראל תפעיל את מערך הרכבות מירושלים למרכז החל מהשעה 12 הלילה, בשיטת מלא וסע לטובת ציבור הנוסעים מירושלים”.