נתניהו: “שנת הלימודים תוארך עד סוף יולי. תשלום למורים? עלי”

ראש הממשלה במסיבת עיתונאים: "חייבים לתת לילדים את ההזדמנות את מה שהם החסירו. נדאג לזכויות המורים, נדאג לתשלום מלא עבורם" • על ועדת החריגים: "זה לא משטר שעושה סלקציה בין אנשים. הכל הולך לפי פניות. תפסיקו לשסות"
אריה ריבקינד
ט"ז אדר התשפ"א / 28.02.2021 21:06

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (ראשון) על הארכת שנת הלימודים עד סוף חודש יולי – בכל שכבות הגיל.

בהצהרה שנשא ממשרד החינוך, אמר ראש הממשלה: “הפתיחה המדורגת של הלימודים תתבצע בימים הקרובים בערים צהובות וירוקות גם לכיתות ז’-י’. בנוסף, יש צורך להשלים את פערי החינוך שנוצרו – שר החינוך ואני מביאים מתווה עקרוני להארכת שנת הלימודים גם בחודש יולי.

”אנחנו חייבים לתת לילדים את ההזדמנות את מה שהם החסירו. נדאג לזכויות המורים, נדאג לתשלום מלא עבורם, זה עליי. אני לוקח על זה אחריות יחד עם שר החינוך ושר האוצר. זה מה שנדרש לילדי ישראל, זה מה שמגיע להם”.

נתניהו הבטיח: “נביא עוד 36 מיליון חיסונים נגד הקורונה בשנה הקרובה, למקרה שנצטרך להתחסן עוד חצי שנה ואז עוד חצי שנה”.

נתניהו התייחס לחגיגות פורים, ואמר: “אי אפשר לסבול את ההפרות, לא של החילונים ולא בטישים. אין סיבה לא לשמור על הכללים”.

על ועדת החריגים והביקורת נגדה אמר ראש הממשלה: “בעניין ועדת החריגים, זאת ועדה מקצועית של משרדי הממשלה, שבוחנת 4,000 פניות ביום. מה שראינו בכתבות בטלוויזיה שאנשים עוקפים את הוועדה ומפרים החוק – זה בלתי נסבל ונפעל כנגד זה”.

הוא הוסיף: “אני מדגיש – הוועדה פועלת באופן מקצועי. בוועדה יושבים יועצים משפטיים של המשרדים השונים, אין להם מושג אם מבקש הבקשה הוא חילוני או חרדי. הם לא נותנים הטבות לאף אחד. אפשר לצלם מטוס שמגיע מניו יורק והוא מלא חרדים, אבל לא מצלמים את המטוס שמגיע מאירופה וכמעט אין בו חרדים. זה לא משטר שעושה סלקציה בין אנשים. הכל הולך לפי פניות ואני מבקש לקיים את הדברים הללו ולא לשסות קבוצה בקבוצה, בדיוק בזמן שאנחנו צריכים לאחד כוחות ולצאת ביחד מהקורונה”.

שר החינוך יואב גלנט אמר בהצגת המתווה: “היום אנו מכריזים על החלק הראשון בתוכנית הלאומית לצמצום הפערים בחינוך בת ה-4 חלקים. התוכנית תהיה זמינה לתלמידי א’-י”א ולתלמידי הגנים; ביולי עיקר המאמץ ירוכז בסגירת הפערים במתמטיקה, אנגלית, שפה ומדעים. יהיה דגש לצמצום הפערים הרגשיים”.

יו”ר ארגון המורים, רן ארז, אמר לאחר ההצהרות: “אני מבקש מהמורים להירתם ולעבוד בחודש יולי כדי לסגור פערים, לפי שיקול דעתם המקצועית. ברור שזו תהיה עבודה התנדבותית בתשלום ומי שלא ירצה – לא ייענש”.

מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דויד אמרה, כי שנת הלימודים הנוכחית תסתיים כמתוכנן: ”בעקבות פרסומים בשעות האחרונות בנושא הארכת הלימודים בחודש יולי – ברצוני להבהיר כי עמדת הסתדרות המורים לא השתנתה: שנת הלימודים תסתיים בחט”ב ביום א’ 20.6.2021; בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים ביום ד’ 30.6.2021.

“הפתרון הנכון ביותר הוא שהמדינה תפעיל את תכנית בית ספר של הקיץ, כפי שעשתה בהצלחה בשנים קודמות. הסתדרות המורים תמשיך לדאוג ולשמור על זכויות עובדי ההוראה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות