תעשו פרצוף מופתע • העליון קבע: אבתיסאם מרעאנה תוכל להתמודד

בית המשט העליון הפך את החלטת ועדת הבחירות וקבע כי אבתיסאם מרעאנה, מספר 7 במפלגת העבודה, תוכל להתמודד בבחירות לכנסת • השופט מינץ בדעת יחיד: התבטאותה על זיכרון יעקב מהווה קריאה מפורשת להשמדת העם היהודי
חרדים 10
ט"ז אדר התשפ"א / 28.02.2021 19:11

בית המשפט העליון הפך היום (ראשון) את החלטת ועדת הבחירות המרכזית וקבע כי אבתיסאם מרעאנה, מתמודדת מספר 7 במפלגת העבודה, תוכל להתמודד בבחירות לכנסת ה-24.

 

השופט דוד מינץ תמך בפסילת מרעאנה, בדעת יחיד.

שמונת השופטים האחרים בהרכב סברו כי יש לאפשר לה להתמודד לכנסת.

בית המשפט קבע כי על אף שהתבטאויותיה של מראענה, כפי שהוצגו בבקשת הפסילה, הן מקוממות ביותר, לא הוצגה תשתית ראייתית מספקת – מבחינה כמותית או איכותית – המצדיקה את פסילתה באיזו מן העילות שעליהן התבססה ועדת הבחירות.

השופט מינץ, בדעת מיעוט, קבע כי התבטאותה של מראענה בנוגע לזיכרון יעקב מהווה קריאה מפורשת להשמדת העם היהודי, שיש בה כדי לגבש “מסה קריטית” איכותית המספקת לפסילת מועמדותה.

עוד קבע השופט מינץ, כי התנצלותה של מראענה נעשתה בשפה רפה ולא הוצגה כל ראייה כי היא אינה תומכת עוד במטרות פסולות אלו, וכי בנסיבות אלה לא די בהבעת מורת רוח מן ההתבטאויות האמורות, אלא יש לצקת להסתייגות מהן משמעות אופרטיבית.

במפלגת העבודה בירכו על החלטת השופטים: ”בית המשפט העליון אמר את דברו. המועמדת איבתיסאם מרעאנה מנוחין הביעה חרטה על הדברים שכתבה לפני למעלה מעשור. אנחנו רואים את הפרשה מאחורינו ונערכים לבניית עתיד חדש למדינת ישראל; עתיד של חיבור ושיתוף חלקי החברה הישראלית לטובת כל אזרחית ואזרח”.

מראענה נפסלה מריצה לכנסת על ידי ועדת הבחירות המרכזית, בעקבות עתירה שהגישה מפלגת ‘עוצמה יהודית’, בטענה שקראה להשמדת המדינה.

בדיון בעליון ביום רביעי האחרון ביקשו השופטים לשמוע את מרעאנה – והיא אמרה: ”אני מתנצלת על כל דבר שהיה יכול להישמע גזעני ומסית. מעולם לא הסתתי נגד אף אדם. אני נשואה לבועז והוא יהודי ויש לנו בת חצי יהודיה וחצי ערבייה. כל החיים שלי גדלתי בזכרון יעקב.

”אני יכולה לטעות ואני בן אדם. לא קראתי להשמדת זכרון יעקב. כשלתי בראיון כי אני לא מנוסה בראיונות. אני מתנצלת, לא התכוונתי שיהודים יחזרו לפולניה. אני מתנצלת באמת ואני נולדתי להיות גשר ואני רוצה להיות חברת כנסת שיהיה טוב לכולנו יהודים וערבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות