שאילתא לשר: מי אישר סלקציה בכניסות לי-ם בין חרדים לחילונים?

ח"כ יעקב טסלר מיהדות התורה הגיש שאילתא מיידית לשר לביטחון פנים, בעקבות צעדת האלפים על הכבישים בדרך לירושלים - והסלקציה בכניסות • "האם למראה האלפים הצועדים בצידי הדרכים תוך סיכון חייהם וחיי הנוסעים בכביש, נעשתה חשיבה מחודשת?"
אריה ריבקינד
ט"ז אדר התשפ"א / 28.02.2021 16:51

החלטת ‘ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה’, בה חבר השר אריה דרעי, שהתקבלה שעה וחצי לפני שבת – לבטל את התחבורה הציבורית לירושלים וממנה החל ממוצ”ש – עוררה כעס גדול בציבור החרדי.

אולם הזעם גבר עוד יותר לאחר שהתברר כי החל משעות הבוקר (ראשון) הופעלה סלקציה על ידי המשטרה:  בעוד שרכבים עם נהגים חילונים הורשו לעבור מיד במחסומים, קצין משטרה עצר נהגים חרדים, ובחלק מהמקרים אף אסר עליהם את הכניסה לירושלים, בניגוד לחוק.

“עומד שוטר חרדי עם כיפה ונגד החוק מחזיר רק רכבים פרטיים עם חרדים חזרה לכיון כביש 38/בית שמש, ואף מאיים בדו”ח”, טענו נוסעים חרדים.

לדבריהם, “אין שום עילה חוקית למה שהוא עושה. אין שום הגבלה של מרחק מהבית או איסור להגיע לירושלים ברכבים פרטיים”.

גם המראות הקשים של אלפי חרדים הצועדים בשולי הכבישים לירושלים, ביניהם משפחות עם ילדים רכים ותינוקות בעגלות, תוך סיכון חיים ממשי, עוררו זעם רב.

ח”כ יעקב טסלר מיהדות התורה הגיש בעקבות כך\ שאילתא מיידית לשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה –  וביקש לברר:

1. מי נתן את ההנחיה שלא לאפשר את כניסתם של רכבים פרטיים לירושלים, בניגוד להנחיות הממשלה?

2. האם אושרה אכיפה סלקטיבית בכניסות בין חרדים לכאלו שאינם חרדים?

3. אם לא – האם השוטרים שתועדו פועלים כך ייתנו את הדין?

4. האם למראה האלפים הצועדים בצידי הדרכים תוך סיכון חייהם וחיי הנוסעים בכביש, נעשתה חשיבה מחודשת והופעל שיקול דעת בשטח, כדי להגן על חיי ושלום הצועדים?

יו”ר יהדות התורה, ח”כ משה גפני, איים: “הסלקציה שנעשית בכניסות לירושלים בין חרדים לחילונים, תעלה ביוקר למקבלי ההחלטות בממשלה”.

מהמשטרה נמסר: “בשעות האחרונות אנו עדים למאות אזרחים שנעים רגלית על צירים ראשיים וכבישים מהירים בדרכם לירושלים. עיקר התנועה נראית בצירים: 443, ציר בר גיורא ועין חמד.

“אנו שבים וקוראים לציבור להישמע להנחיות והוראות השוטרים ולהימנע ממעשה זה, הדבר מהווה סכנה ממשית הן לצועדים והן למשתמשי הדרך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות