קומבינות בוועדת החריגים? לפיד וליברמן משתלחים בציבור החרדי

אריה ריבקינד
|
ט"ו אדר התשפ"א / 27.02.2021 20:11
כתבה ששודרה ב’אולפן שישי’ חשפה שורה של ליקויים בהתנהלות בנתב”ג – ועוררה סערה גדולה • לפיד: “זו לא ועדת חריגים – אלא ועדת חרדים עם רכבת אווירית של מנדטים לממשלת נתניהו, ליצמן ובן גביר” • ליברמן: “לקומבינות של ליצמן ודרעי על חשבון החילונים חייבים לעשות סוף”

ב’אולפן שישי’ של חדשות 12 שודר תחקיר מקיף על מחדלי נתב”ג בימי השמים הסגורים, ולפיו ועדת החריגים שאמורה להחליט מי יכנס לארץ ומי לא נגועה במאכערים, בקומבינות ובפרוטקציות.

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

כנסו: ההרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

לפי התחקיר, בעוד ישראלים שמבקשים להיכנס לארץ בעקבות מחלה של קרוב משפחתם שעומד למות ומסורבים – מגיעים מטוסים רבים מלאים באנשים שהצליחו להשיג את האישור הדרוש מוועדת החריגים, כשנשמעו לא מעט טענות לפרוטקציות וקומבינות וכי רוב הנוחתים שמגיעים לישראל הם חרדים.

בכתבה נטען: “הרוב המוחלט שמגיעים לארץ הם חרדים. אלפי ישראלים תקועים בחו”ל בלי יכולת לחזור הביתה, מסורבים שוב ושוב על ידי הוועדה, ורק בשביל מגזר אחד, שערי שמיים תמיד פתוחים. ומשהו פה לא נשמע הגיוני”.

עובד חברת תעופה צוטט בכתבה: “זה טרפת מה שרואים שם. הייתי בפארסה של הטיסה בשדה. אין מי שיבדוק טפסי ועדת חריגים אז ביקשו מחברת התעופה, הצוות הפך לפקידים בודקי ניירות, 99% מהנוסעים שעולים על הטיסה – חרדים.

“יודעים פה בשדה על כל מיני רופאים שנותנים מסמכים מזויפים. חילונים שחיים בחו”ל אבל יש להם הורים בארץ, מה לעשות, מבוגרים, לא קיבלו אישור, ומצד שני יוצא מטוס חכור שלם לבר מצווה. זה שובר שיאים ברמות שאי אפשר להסביר”.

יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, ניצל את התחקיר שהתפרסם בחדשות 12 כדי להסית נגד החרדים: “מה שהתפרסם אתמול לא משאיר מקום לספק. נתניהו עושה שימוש בוועדת החריגים כדי לאפשר חזרה הביתה רק לאנשי שלומו, כדי לוודא שיצביעו עבורו בבחירות. זו לא ועדת חריגים – אלא ועדת חרדים עם רכבת אווירית של מנדטים לממשלת נתניהו, ליצמן ובן גביר”.

לפיד הוסיף כי מפלגתו מתכוונת לעתור לבג”ץ: “נפעל כדי לפתוח את נתב”ג לכל מי שמבקש לחזור ארצה לבחירות, בכפוף לבדיקות קורונה ובידוד שהמדינה תעמיד לרשותו, ותדרוש שקיפות של כל החלטות הוועדה”.

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

גם יו”ר ישראל ביתנו ליברמן התייחס לתחקיר, בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו – והסית: “לקומבינות של ליצמן ודרעי על חשבון הציבור החילוני חייבים לעשות סוף. עד הבחירות, כל מי שרוצה אישור לטוס מוועדת החריגים שיתקשר לח”כים של ש”ס ויהדות התורה. אחרי הבחירות, ישראל ביתנו חזקה תטיס אותם לאופוזיציה ותתקן את העיוות”

המועמד לכנסת מטעם מפלגת העבודה נחמן שי שסורב כניסה לישראל הגיב: “ישראל מתעללת באזרחיה, היא מתעללת בהם ביום ובלילה, בעוצר ובסגרים. הכל נועד לשרת מטרה אחת – להביא לראש הממשלה ניצחון בבחירות. זה ניסיון כושל.

“אני התנסתי בכך במאמצים הגדולים שלי להיכנס לארץ. יש אלפי ישראלים שמתדפקים על דלתות ישראל ורוצים להשתתף בבחירות, וגם את זה הממשלה לא נותנת להם. אנחנו נסיים את הסיוט הזה, זה לא יימשך כך. יהיה פה סדר, מי שצריך להיכנס יכנס, ובעיקר אזרחי ותושבי ישראל יחזרו לחיות חיים נורמאלים. זה יקרה.״

מפלגת העבודה הגיבה: “שוב, ממשלת הטריקים והשטיקים של נתניהו-גנץ נחשפת כקנוניה פוליטית ולא כהנהגה ראויה. ביבי מקריב את זכויות היסוד שלנו למען הברית הפוליטית, ומאפשר כניסה סלקטיבית ארצה בהתאם לאינטרס האישי שלו. על הממשלה לאשר מיד לכל אזרח את בקשתו תוך הקפדה על בריאות הציבור”.

ח”כ אחמד טיבי, יו”ר סיעת המשותפת אמר בתגובה למדיניות סגירת השמיים בשבועות האחרונים: “מדובר בשערוריה פוליטית עליה מופקד בנימין נתניהו. יש כאן פגיעה קשה בזכות יסוד של כל אזרח לצאת ולהיכנס לגבולות המדינה שלו. הזכות הזו נשללת מקבוצה אחת ומוענקת באמצעות קומבינות לקבוצה אחרת המקורבת לשלטון הימין. תסמין נוסף לפוליטיזציה והשיקולים הזרים בטיפול במשבר הקורונה על ידי ראש הממשלה ואנשיו”.