“צער וסבל מיותר”: המשטרה דרשה לנתח הכלה שנפטרה – השופט סירב

צעירה מהיישוב נוף איילון, שהייתה אמורה להתחתן בעוד 10 ימים, התנגשה בדלת זכוכית בביתה - ונהרגה • המשטרה התעקשה לנתח את הגופה, אבל השופט הורה לשחרר את גופת המנוחה לקבורה מידית • זק"א: "שוב עדים אנו לחוסר מקצועיות ורגישות משווע"
חיים טוויל
י"ד אדר התשפ"א / 26.02.2021 12:52

הטרגדיה בנוף איילון: משטרת ישראל סירבה אתמול לשחרר את גופת הכלה  בת ה-22, שנפטרה לאחר שהתנגשה בדלת זכוכית שנשברה בביתה.

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

כנסו: ההרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

לאחר שבבית החולים ‘אסף הרופא’ קבעו את מותה, גופת הצעירה, שהייתה אמורה להתחתן בעוד עשרה ימים – בכ”ד אדר, הועברה אל המכון לרפואה משפטית באבו כביר. משטרת מודיעין סירבה למסור את הגופה לידי המשפחה, עד שלא יחתמו כי הם מתירים לנתח את הגופה.

המשטרה סירבה, ובדיון שהסתיים הבוקר (שישי) בבית המשפט, נדחתה בקשת המשטרה – והשופט הורה על שחרורה המידי של המנוחה לקבורה.

בארגון זק”א, שליווה את המשפחה, אומרים כי למרות שסיבת מותה של הצעירה הייתה ברורה וידועה ולא היה חשד לפלילים, לא התחשבו בתחנת מודיעין במצב המשפחה וברגישות המקרה – וגררו הבוקר חג הפורים את המשפחה לבית משפט, בדרישה לנתח את גופתה.

במהלך הדיון שהתקיים בבית המשפט בפתח תקווה טען נציג המחלקה המשפטית של זק”א, כי המשטרה עושה עוול למשפחות בשעות כה קשות וטראגיות עבורם – שעה שאין כל עילה על פי חוק לבקש נתיחת גופתה, מאחר ואין יסוד סביר כי המוות נגרם בעבירה.

טרגדיה: הכלה נהרגה מדלת זכוכית שהתנפצה – 10 ימים לפני החתונה

בזק”א טענו כי “מדובר במקרה מצער וטראגי ומשכך אין מקום לקבל את עמדת המשטרה”. אולם נציג המשטרה התעקש בדיון על בקשת המשטרה לנתח את גופת המנוחה, כדי לקבוע את סיבת המוות.

השופט, לאחר ששמע את טענות הצדדים, החליט כי אין מקום כלל לקבל את עמדת המשטרה והורה לשחרר את גופת המנוחה לקבורה מידית.

זק”א: “שוב עדים אנו לחוסר מקצועיות ורגישות משווע מצד קציני חקירות במשטרת ישראל ובפרקליטות, שלמרות נוהל ברור בעניין, פעם אחר פעם גורמים למשפחות לצער וסבל מיותר. אנו שמחים שבית המשפט הוכיח שוב את העיקרון בו יש להיצמד לחוק ולנהלים. חבל שנגרם סבל ועיכוב למשפחה בשעה קשה שכזו בהבאתה למנוחת עולמים”.

הלוויתה תתקיים עוד היום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות