ישראלי הופעל כסוכן על ידי חמאס: אסף מידע על מיקומי ‘כיפת ברזל’

כתב אישום הוגש נגד מחמד אבו עדרה, בדואי מרחובות, שהופעל על ידי הזרוע הצבאית של ארגון הטרור • הוא ניצל את יכולתו לנוע בין ישראל לרצועת עזה על רקע משפחתי: הוא בן לאב בדואי ואם מעזה, ונשוי לאישה תושבת הרצועה • שב"כ: "רואים בחומרה ניצול האזרחות הישראלית"
חיים טוויל
י"ד אדר התשפ"א / 26.02.2021 10:52

בפעילות משותפת של השב”כ והמשטרה, נחשף אזרח ישראלי שפעל כסוכן בתוך ישראל – והופעל על ידי תשתית של הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה.

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

כנסו: ההרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

האזרח, שנעצר לחקירה ב-3 בפברואר, הוא מחמד אבו עדרה, בן 43, בן לאב בדואי ואם מרצועת עזה. הוא נשוי לאישה תושבת הרצועה, המחלק את חייו בין רחובות ורפיח, תוך מעבר תדיר במעבר ארז.

מחקירתו בשב”כ עלה, כי אבו עדרה גויס על ידי אנשי חמאס בעודו שוהה ברצועת עזה כבר לפני כשנה וחצי, אז הסכים לפעול עבורם. הוא עמד עימם בקשר מבצעי-חשאי, אשר כלל בין היתר איסוף ומסירת מידע על מיקומי סוללות כיפת ברזל.

התשתית פעלה לגיוסו כסוכן חמאס, תוך ניצול יכולתו לנוע בין ישראל לרצועת עזה על רקע משפחתי (“משפחה חצויה”). הדבר אפשר לזרוע הצבאית של חמאס לגייס את האזרח ולקיים עימו מפגשים פרונטליים בעזה.

לפי השב”כ, אבו עדרה העניק לה נגישות ייחודית ואיכותית לשטחי ישראל וביצע עבורה משימות.

גורם בשב”כ: “זוהי דוגמה נוספת לניצול של חמאס את התווך של מעבר ארז לטובת פעילות בין אזורית, כחלק מפעילות שיטתית ורחבה שמונעת מול אזור יהודה ושומרון ומעידה על האסטרטגיה שאותה ממשיכה הנהגת חמאס להוביל כדי לערער את היציבות באזור – על אף ובמקביל למאמצי הסדרה שמתקיימים כל העת”.

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שישי) כתב אישום נגד אבו עדרה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, המייחס לו עבירות ביטחוניות חמורות ובהן: חברות בארגון טרור, גילוי החלטה לבגוד, מסירת ידיעה לאויב ועוד.

השב”כ מסר: “אנו רואים בחומרה ניצול של האזרחות הישראלית לטובת סיוע לפעילות טרור. נמשיך לפעול במטרה לסכל כל פעילות טרור מצד חמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה ולמצות את הדין עם אלו המסייעים לטרור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות