20 חרדים באו מארה”ב עם אישורים מזויפים של החריגים: חלקם גורשו

שתי משפחות הגיעו מארה"ב עם אישורי כניסה מזויפים של ועדת החריגים • משפחה אחת של אזרחים זרים, בת 13 נפשות - תגורש עוד הלילה • משפחה שנייה, הכוללת אם ישראלית, אב עם אזרחות זרה ושישה ילדים - מטופלת באופן פרטני וייתכן שכניסתם תאושר • ייפתחו הליכים פליליים
חרדים 10
י"ב אדר התשפ"א / 24.02.2021 21:05

20 נוסעים שנחתו היום (רביעי) בנמל התעופה בן גוריון בטיסה שהגיעה מארצות הברית, ניסו להיכנס ארצה עם אישורים מזויפים – וגורשו הלילה חזרה לניו יורק.

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

לפי דיווח ב’ישראל היום’, מדובר בשתי משפחות, שבני אחת מהן כלל אינם ישראלים – ואלה יגורשו עוד הלילה לארה”ב.

כמה מבני המשפחה השנייה אינם ישראלים גם הם, אך הוחלט שהמקרה שלהם יטופל באופן פרטני וייתכן שכניסתם ארצה תאושר.

חברות התעופה אינן מורשות להעלות נוסעים לטיסות לארץ ללא אישור של ועדת החריגים.

בתחילת השבוע היו מקרים נוספים של נוסעים מניו יורק שהגיעו לישראל עם אישורים מזויפים.

מרשות האוכלוסין נמסר בתגובה: “בטיסת יונייטד שנחתה מניו יורק הגיעו שתי משפחות. משפחה אחת של אזרחים זרים, בת 13 נפשות, הציגה אישורים מזויפים של ועדת החריגים – וכניסתם מסורבת. הם מתוכננים לעלות על טיסה חזרה עוד הלילה.

“משפחה שנייה, הכוללת אם ישראלית, אב זר ושישה ילדים, הגיעה גם היא עם אישורי ועדת חריגים מזויפים. הנושא מטופל נקודתית בהתאם לנתונים שלהם. כך או כך, הוזעקה משטרה כדי לטפל בזיוף המסמכים – מה שמהווה עבירה פלילית”.

יצוין, כי נוסעי טיסת חילוץ של חברת ‘אל על’ שנחתה בישראל ביום ראשון האחרון, התבקשו להיכנס לבידוד, לאחר שהתברר כי 11 נוסעים זייפו, על פי החשד, אישורים שעברו בדיקות קורונה.

לפי הדיווח באתר ‘מאקו’, למרות פניית הדיילים, בחלקים רבים של הטיסה הנוסעים החרדים היו ללא מסכה וחלקם סיפרו בגאווה כי השיגו מסמכים מזויפים שעשו לכאורה בדיקות קורונה.

“הם עשו מה שבא להם. לא עטו מסכות במשך שעות רבות, נעמדו קרוב למושבים שלנו כשהם מתפללים או מנהלים שיחות ואיש לא עשה כלום”, סיפר אחד הנוסעים בשיחה עם ‘מאקו’. “פנינו לצוות הדיילים, ביקשנו שידאגו שיעטו מסכות, אבל הם הרגיעו אותנו שהכול בסדר שאנחנו סתם בפאניקה”.

לפי הדיווח, מיד עם נחיתת הטיסה התברר ש-11 מהנוסעים חלו בקורונה, ועשרות נוסעים קיבלו הודעה כי עליהם להיכנס לבידוד ולעבור בדיקות קורונה כדי לוודא שאינם נושאים את הנגיף.

במשרד הבריאות עירבו את פיקוד העורף והשב”כ בפרשה, בניסיון לבדוק האם אכן הנוסעים זייפו את בדיקות הקורונה שהיו ברשותם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות