יעלון מזהיר: “לא יודע אם נגיע להסדר. יתכן ושוב תפרוץ אש”

שר הביטחון משה יעלון מזהיר היום: יתכן והמו"מ בקהיר יקרוס - והאש תתחדש • "אין ספק שהנזק ברצועת עזה הוא אדיר" • ראש הממשלה מעדכן את שרי הקבינט בהתפתחויות במו"מ • לדברי גורמים ישנה התקדמות אך הפערים גדולים
נחמן וייס
ט"ז אב התשע"ד / 12.08.2014 19:09

הלחימה תתחדש? שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, אומר היום (שלישי), כי המבצע לא תם, והאש עלולה להתחדש בתום הפסקת האש – מחר בחצות.

בביקור שקיים בבסיס חיל הים באשדוד, אמר יעלון: “מבצע ‘צוק איתן’ עדיין לא הסתיים. צריך סבלנות ואורך רוח. שוב אני מזהיר ביום רביעי בחצות אני לא יודע אם נגיע להסדר, אני לא יודע אם אנחנו צריכים להאריך את המשא ומתן ויכול להיות שתפרוץ עוד פעם אש ועוד פעם נירה עליהם ונבצע פעולות והם יבצעו פיגוע ימי כזה או אחר. חייבים להיות ערניים ודרוכים”.

“אם אני מסכם את המכה והנזק שנגרם להם זה עולה על מה שהיה ב’עמוד ענן’, ב’עופרת יצוקה’ וגם במלחמת לבנון השנייה. גם מבחינת הנזק בנכסים שלהם, חמ”לים, מפקדות, מבנים אחרים, משגרים, מתחמי אימונים, הבנק שלהם, משרדי הממשלה שלהם וכן הלאה. אין ספק שהנזק ברצועת עזה הוא אדיר”.

יעלון שיבח את הלוחמים, “אין ספק שחיל הים תרם פה תרומה חשובה, משמעותית, בנטרול איומים שאחרת או שהיבשה הייתה צריכה להגיע אליהם בצורה כזו או אחרת, או שהייתה צריכה להתמודד איתם בקרב פנים אל פנים”.

הפסקת האש שהוכרזה בחצות הלילה שבין ראשון לשני ל-72 שעות, תפוג מחר בחצות, ונכון לעכשיו לא ברור מה יקרה ברגע שאחרי.

ישיבת הקבינט המדיני בטחוני שהייתה אמורה להתקיים היום בצהריים בוטלה, ובמקום זאת ראש הממשלה נתניהו מעדכן את שרי הקבינט באופן אישי בהתפתחויות במו”מ שנערך בקהיר.

לפי הדיווחים המגיעים ממצרים, ישנה התקדמות רבה בשיחות, וישראל והפלסטינים הסכימו ביניהם על נושאי ליבה רבים, אך עדיין ישנם “פערים גדולים”.

כאמור, לא ברור בשלב זה, אם עד מחר יצליחו הצדדים להגיע להסכם הפסקת אש ארוך טווח. חמאס איים כי אין בכוונתו להכריז על הפסקת אש זמנית נוספת, אך גורמים מצריים מעריכים כי יהיה ניתן להשיג הפסקת אש ל-72 שעות נוספות, בכדי לנסות ולגשר על הפערים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות