ומי מסייע לנוסעים הנצורים בנמל בפרנקפורט? שליחי חב”ד • צפו

שלוחי חב"ד בפרנקפורט ממשיכים גם היום בהגשת עזרה לכ-100 נוסעים מטיסות החילוץ הנצורים מאז אתמול בנמל - לאחר שהמטוס של חברת 'לופטהנזה' המריא מבלי שכל הנוסעים עלו לטיסה • בין הנצורים: בן שהיה בדרכו להלווית אמו - ונותר לשבת 'שבעה' בנמל
נתן פרל
י"ב אדר התשפ"א / 24.02.2021 12:01

הדרמה בנמל התעופה בפרנקפורט: שלוחי חב”ד בעיר ממשיכים גם היום (רביעי) בהגשת עזרה לכ-100 נוסעים מטיסות החילוץ הנצורים מאז אתמול בנמל, לאחר שהמטוס של חברת ‘לופטהנזה’ המריא מבלי שכל הנוסעים עלו לטיסה.

כנסו: ההרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

לא חייבים להיות מתנדב בארגון חירום כדי להציל חיים. גם אתה יכול

הנוסעים, רבים מהם חרדים,  נצורים מאתמול בלילה בתוך הטרמינל בשדה התעופה, ללא שתיה ומזון כשר.

צוות מהשלוחים, בראשות הרב משה מנדלסון, התפנה מההכנות למבצע פורים של חב”ד, נכנס באישור מיוחד לתוך המתחם הסטרילי בטרמינל והביא שפע של אוכל כשר עבור כלל הנוסעים.

הרב משה מנדלסון אמר לאתר חב”ד-COL: “ההתרגשות שלהם גדולה. לראות שגם בפרנקפורט יש חב”ד שעוזרת. מקווים שהסאגה תסתיים בהקדם”.

כפי שדווח אמש, ישראלים שהיו אמורים לחזור בטיסת חילוץ מפרנקפורט לישראל, נותרו תקועים בנמל התעופה הגרמני – מאחר שהטיסה המריאה בלעדיהם.

לדברי הנוסעים, דלת המטוס נסגרה והמטוס המריא בעקבות לחץ של חברת התעופה ‘לופטהנזה’ להמריא מיד, כדי להספיק להגיע לישראל לפני חצות.

טיסת החילוץ של ‘לופטנזה’ מפרנקפורט היתה אמורה להמריא בשעה 18.55 שעון ישראל, עם כ-150 נוסעים. אלא שבעקבות עיכוב מצד הדיילים, רק חלק מהנוסעים הצליחו לעלות על המטוס – כאשר הגיעה ההוראה להמריא מיד, שאם לא כן, לא יאשרו למטוס לנחות בישראל.

רוב הנוסעים שנותרו בשדה הם חרדים, ובהם קבוצה גדולה של שוחטים ומשגיחים ששבו ממסע שחיטה בדרום אמריקה.

בין הישראלים שלא הועלו לטיסת החילוץ מפרנקפורט היה גם בן, תושב אנטוורפן, שביקש להשתתף בהלוויית אמו בישראל. אמו, גיטל אדלר, בת 42 ותושבת אשדוד, נפטרה ביום שני והלווייתה התקיימה אמש בעיר מגוריה, זאת לאחר שנדחתה כדי שבנה יוכל להשתתף בה.

לאחר שהבן לא עלה לטיסה, הלוויה התקיימה בלעדיו, והוא נותר לשבת ‘שבעה’ בנמל.

בתוך כך, לופטהנזה תפעיל הערב טיסת חילוץ מיוחדת לנוסעים שלא עלו אתמול לטיסה. המראה מפרנקפורט תהיה בשעה 17:55, והנחיתה בתל אביב בשעה 23:00.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות