התסמונת המחרידה: ילד בן 10 חלה בקורונה ואיבד את ידיו ואת רגליו

ילד בן 10, תושב מדינת מישיגן שבארצות הברית, סבל מתסמונת 'דלקת רב מערכתית' בגלל הנגיף • לאחר הידרדרות במצבו, הרופאים נאלצו לקטוע את גפיו • רק 80 ילדים במדינה חלו בה עד כה • ומתי צריך לחשוד שהילד סובל ממנה ולהגיע מיד לבית חולים?
חרדים 10
י"א אדר התשפ"א / 23.02.2021 20:48

ילד בן 10, תושב מדינת מישיגן בארה”ב, איבד את ידיו ורגליו כתוצאה מתסמונת דלקתית רב מערכתית ונדירה, שעלולה להתפרץ אצל ילדים אחרי הידבקות בנגיף הקורונה.

כנסו: ההרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

לא חייבים להיות מתנדב בארגון חירום כדי להציל חיים. גם אתה יכול

לפי דיווח של אסף גולן ב’ישראל היום’, כל בני משפחתו של דיי-שון ג’מיסון חלו בקורונה לפי כמה חודשים. אלא שלעומתם, דווקא אצלו המחלה עברה ללא שום תסמינים והייתה קלה במיוחד.

למרות זאת, התברר כי המחלה כמעט הביאה למותו בגלל תסמונת דלקתית שהתפתחה אחריה, ושזכתה לכינוי “תסמונת דלקתית רב מערכתית”.

אימו של הילד סיפרה: “בהתחלה הכל היה בסדר, אבל בתחילת ינואר שמתי לב שהוא מתחיל להיות חסר שקט ואז גם החום שלו זינק”.

האמא לא הייתה מודעת כלל לאפשרות שיש תופעה נוספת למחלת הקורונה, אך כשדי-שון הגיע לבית החולים התברר שמצבו קשה מאוד.

האם סיפרה בכאב: “דיי-שון סבל משטפי דם וזיהום, הרופאים ניסו להציל אותו ולכן קטעו את רגלו הימנית ממש בתחילת החודש. למרבה הצער, בהמשך הם היו צריכים לקטוע לו גם את הרגל השמאלית ואת שתי ידיו. אני לא ידעתי בכלל שיש כזו מחלה מסוכנת כתוצאה מהקורונה. למרות כל הצער אני שמחה שהוא בחיים. הוא יצטרך שיקום ארוך, אבל כל מה שיצטרך אני אהיה שם עבורו”.

לפי הדיווח ב’ישראל היום’, הרופאים במדינת מישגן קיבלו אישור לפרסם את המקרה הטרגי, כיוון שמדובר בתסמונת נדירה מאוד, שרק 80 ילדים במדינה חלו בה עד כה, ולכן הורים לא מזהים אותה בהקדם.

ד”ר רוזמרי אוליברו, מומחית למחלות זיהומיות בילדים בבית החולים לילדים הלן דבוס, הסבירה: “אתה חולה בקורונה, לפעמים בכלל בלי תסמינים ואז חלק מהילדים מפתחים את התסמונת הקשה והמסוכנת הזו. בכל מקרה, כלל האצבע הוא שילדים בדרך כלל מגיבים לקורונה בקלות ומחלימים בלי שום בעיות, אבל אם פתאום ילד שחלה במגפה מתחיל להתלונן על כאבי בטן, מקיא, יש לו שלשולים, כאבי צוואר, פריחה, עיניים מדממות או עייפות מוגברת – צריך לחשוד שהוא לוקה בתסמונת דלקתית רב מערכתית ולהגיע מיד לבית חולים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות