הופללו: 10 נעצרו על שידול נער למעשה חמור, בהם ‘רב ידוענים’

חיים טוויל
|
י"א אדר התשפ"א / 23.02.2021 10:52
לאחר חקירה חסויה של כמה חודשים, נעצרו 10 חשודים, בהם תושב עיר חרדית המקושר לידוענים ופוליטיקאים • החשודים שלחו לסוכן שהתחזה לבן 14 תמונות ווידאובעלי תכנים אסורים, וכמה מהם דחקו בו להיפגש איתם • שניים מהחשודים נעצרו ‘על חם’ לאחר שנפגשו עם הסוכן ‘הקטין’

יחידת להב 433 עצרה הבוקר (שלישי) 10 חשודים בשידול קטין לביצוע מעשים חמורים –  ביניהם תושב עיר חרדית, המוכר כ’רב של ידוענים’. כחלק מפרויקט שיזם הרב, הוא פגש פעמים רבות ידוענים ופוליטיקאים.

כנסו: ההרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

לא חייבים להיות מתנדב בארגון חירום כדי להציל חיים. גם אתה יכול

המעצרים בוצעו לאחר שחקירה סמויה בת כמה חודשים ביחידה 105, שבה הופעל סוכן משטרתי כ’נער בן 14 נתמך’ (-מקבל תשלום בתמורה) עברה הבוקר לשלב הגלוי.

החשודים, מכל רחבי הארץ, נעצרו בחשד למעורבות בביצוע עבירות חמורות בקטין ועבירות חמורות ברשת. הפעלת הסוכן נעשתה בפיקוח מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

חקירת התופעה של מעשים חמורים ברשת הנה אחד מיעדי יחידה 105 זאת בשל חומרתה, היקפה והשלכותיה על נערים. במהלך השנה האחרונה נוהלו מספר פרשיות בתחום והוגשו כתבי אישום שונים נגד חשודים.

במשטרה מציינים, כי החשודים בעבירות מסוג זה פועלים תוך הסוואה, בשיטות מתוחכמות, לרבות פרופילים פיקטיביים ואפליקציות שמאפשרות רישום אנונימי. לכך מצטרף האתגר של שכנוע הצעירים שלכאורה עוסקים בתחום ורתימת משפחתם לשתף פעולה עם המשטרה.

במהלך הפעלת סוכן המשטרה באפליקציות מוכרות בקרב בני נוער, פנו אליו עשרות גברים ולמרות שהיו מודעים לכך כי הם מתכתבים עם קטין, המשיכו החשודים לנהל עמו התכתבויות בעלות תכנים חמורים. במהלך ההתכתבויות, נשלחו על ידי החשודים, כל אחד על פי המיוחס לו, תמונות וקבצי וידאו עם תכנים אסורים.

במהלך השיחות באפליקציות או בשיחות טלפון, חתרו ודחקו חלק מהחשודים למפגש עם הסוכן, בתמורה לתשלום כספי בסכומים שונים ובהצעות לאירוח בצימר או   ברכבם ותיארו בפניו את רצונותיהם ואת שבכוונתם לבצע במהלך הפגישה.

אמש נעצרו 3 חשודים, לאחר ששניים מהם נפגשו עם הסוכן ‘הקטין’ בסיום התכתבות עמו, ובשעות הבוקר נעצרו 7 חשודים נוספים בגילאי 30-60.

החקירה מנוהלת על ידי משטרת ישראל בליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות ובהמשך היום ובהתאם לצורכי החקירה יובאו החשודים לדיון בעניינם בבית משפט השלום בראשון לציון.