רואה חשבון מהו תפקידו? האם אפשר לנהל עסק בלעדיו?

על פי החוק, כל עסק חייב להגיש אחת לשנה דו"ח שנתי שחייב להיות חתום על ידי רואה חשבון שעבר על הנתונים, ערך להם ביקורת חשבונאית ואישר אותם • רואה חשבון הוא גם איש המקצוע הטוב ביותר ללוות אתכם בהתנהלות מול רשויות המס, הגשת מסמכים וביצוע פעולות שונות
תוכן שיווקי
י"א אדר התשפ"א / 23.02.2021 01:30

ראיית חשבון הוא מקצוע מכובד מאוד, שדורש השכלה גבוהה והסמכה מקצועית על ידי לשכת רואי החשבון בישראל – ולא לחינם.

תפקידו של רואה החשבון הוא תפקיד עם המון אחריות, שמתאפיין בהתעסקות אינסופית במספרים, חוקים ותקנות שיכולים בקלות לעבור מתחת לרדאר ולייצר לא מעט בעיות ללקוחות הרו”ח.

מן הסתם, תפקידו של רואה החשבון בניהול תיקי המיסים של חברה בע”מ שונה מתפקידו של רואה חשבון בניהול תיקי המיסים של עוסק זעיר או מורשה, אבל בסך הכל לרואה חשבון ישנה הגדרת תפקיד עליונה שנכונה לכל רואי החשבון ולכל משימה שהם מבצעים.

מהו תפקידו של רואה חשבון?

תפקידו של המרכז לרואי חשבון הוא לבצע ביקורת על ההתנהלות החשבונאית של העסק או הארגון ולאשר כי ההתנהלות תקינה ועולה בקנה אחד עם חוקי ותקנות המס.

רואי חשבון רבים מספקים גם שירות של הנהלת חשבונות שוטפת, אבל אין בהכרח קשר בין השניים. כל עוסק וכל התאגדות חייבים בהפקת דו”ח שנתי חתום על ידי רואה חשבון, בין שהם מנהלים את החשבונות שלהם בעצמם, בין שהם מנהלים אותו באמצעות מנהל חשבונות אחר ובין שהם מאצילים את המשימה על רואה החשבון שלהם.

בעוד שניהול החשבונות נועד לבצע את החישובים החשבונאיים השוטפים מהם גם נגזר תשלום המיסים השוטף, רואה החשבון אמור לעבור על כל ההתנהלות הזאת בתום השנה, לוודא שהכל מבוצע על פי החוק ובצורה תקינה, ולאשר את הדברים בחתימתו על הדו”ח השנתי אותו הוא מפיק. בעבודה עם חברה בע”מ תפקידו של רואה החשבון הוא אפילו מורכב עוד יותר. במקרה זה, רואה החשבון אמור לנהל את כל מסמכיה החשבונאיים של החברה לרבות מאזן, מאזן בוחן, דו”ח רווח והפסד, פעילות מימון, מבנה אחזקות ומניות וכדומה.

דו”חות שמפיק רואה חשבון עבור חברות בע”מ הם דו”חות עבים וגדולים יותר משמעותית ולכן גם יקרים יותר להפקה.

האם אפשר לנהל עסק ללא רואה חשבון?

התשובה היא בהחלט לא.

על פי החוק, כל עסק חייב להגיש אחת לשנה דו”ח שנתי שחייב להיות חתום על ידי רואה חשבון שעבר על הנתונים, ערך להם ביקורת חשבונאית ואישר אותם. יחד עם זאת, זה לא אומר שאתם צריכים להיות בקשר קבוע עם רואה החשבון שלכם.

במקרה של עוסק זעיר או עוסק מורשה, אתם יכולים לפגוש את רואה החשבון שלכם בסוף השנה בלבד לצורך הפקת הדו”ח ואין לו כל תפקיד בהתנהלות החשבונאית השוטפת שלכם לאורך השנה.

יחד עם זאת, רואה חשבון הוא גם איש המקצוע הטוב ביותר ללוות אתכם בהתנהלות שלכם מול רשויות המס, הגשת מסמכים וביצוע פעולות שונות מול רשויות המס. ככל שפעולות אלה תדירות יותר ומורכבות יותר אצלכם, כך אתם רוצים לחזק את הקשר שלכם עם רואה החשבון ולהיעזר בו לא רק להפקת הדו”ח השנתי, אלא גם לליווי וייעוץ שוטפים לאורך השנה כולה.

להזמנת רואה חשבון לחץ כאן

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות