פינוי גג אסבסט: למה צריך לפנות אותו ומי מבצע את הפינוי?

פינוי אסבסט זה לא צחוק ולפינוי לא מקצועי, שלא על פי הכללים, יכולות להיות השלכות ברמת אסון • בכל מקרה, כל גורם מקצועי שאותו אתם מזמינים לצורך פינוי גג האסבסט שלכם, חייב להיות גורם שהוסמך והורשה לכך
תוכן שיווקי
י"א אדר התשפ"א / 23.02.2021 01:29

גגות אסבסט הם מראה הולך ונעלם, אם כי ישנם אזורי תעשייה ברחבי הארץ, בהם ניתן לראות עשרות ואפילו מאות מבנים מקורים באמצעותם. אם גם במבנה שלכם יש גג אסבסט, יש לכם את כל הסיבות הטובות להחליף את הגג ולהיפטר מהצרה הזאת שנקראת אסבסט.

דברים אלה נכונים גם אם אתם לא רואים שום פגם בגג האסבסט שלכם, שיכול לגרום לפיזור של חלקיקי אסבסט לאוויר.

ראשית, לרוב אתם לא תראו את הפגם הזה, אבל אתם יכולים לסמוך על זה שהוא שם, אפילו בחיבורים של לוחות האסבסט עם ברגי החיזוק העוברים דרך החורים בלוח. ושנית, המצב יכול רק להחמיר.

אז איך מפנים גג אסבסט? על כך בשורות הבאות.

פינוי גג אסבסט – אך ורק על פי פרוטוקול מקצועי

התהליך של פינוי גגות אסבסט על ידי חברת המרכז לפינוי אסבסט הוא פשוט ומהיר. זהו תהליך מאוד מקצועי ומאוד מחושב.

תהליך זה חייב להתבצע על פי פרוטוקול מסודר, שכולל בתוכו סדרה של כללים וחוקים עליהם יש להקפיד מאוד. בהחלט ייתכן שכל גורם מקצועי יישם פרוטוקול פינוי שונה מהאחרים, אבל בכל אחד מהפרוטוקולים הללו ישנם מספר אלמנטים שחייבים להופיע.

כך למשל, את פירוק לוחות האסבסט חייב להקדים שלב של הרטבת הלוחות במים. למעשה, לאורך כל התהליך יש להקפיד על כך שהלוחות נותרים רטובים מאוד, שכן רטיבות זו מונעת מהסיבים להשתחרר ולהתעופף באוויר הפתוח.

כמו כן, לוחות האסבסט חייבים להיות משוחררים בעדינות רבה ממקומם, להיעטף ולהיאטם באופן מיידי ולהיות מפונים לאתר מורשה להטמנת פסולת.

המטרה היא מאוד ברורה – באף שלב של התהליך אסור שייווצר סיכון לשבירת לוח או לשחרור של סיבי אסבסט מפגמים בלוחות ועל כך מבוסס כל התהליך.

מי מבצע את הפינוי?

פינוי גג אסבסט הוא שירות שמסופק היום על ידי חברות וגורמים מקצועיים המספקים שירותי התקנה, החלפה ותיקון גגות וישנם גם גורמים שמתמחים ספציפית בתחום זה. בכל מקרה, כל גורם מקצועי שאותו אתם מזמינים לצורך פינוי גג האסבסט שלכם, חייב להיות גורם שהוסמך והורשה לכך על ידי הרשויות.

את רישיון הגורם המקצועי לבצע פינוי גג אסבסט אתם יכולים וגם רוצים לבדוק באופן יזום – ופשוט לדרוש לראות את הרישיון לעסוק בתחום.

כמו כן, אתם רוצים לעגן בהסכם העבודה את התחייבות הקבלן המבצע, לבצע את הפינוי על פי כל הכללים המחייבים, לרבות פינוי של הלוחות להטמנה באתר מורשה. הדבר שאתם רוצים להימנע ממנו בכל מקרה הוא פינוי על ידי הנדימן או שיפוצניק “שיודע לעשות דברים”.

פינוי אסבסט זה לא צחוק ולפינוי לא מקצועי, שלא על פי הכללים, יכולות להיות השלכות ברמת אסון. פינוי לא נכון יכול להוביל לפגיעה בהמון אנשים בסביבתכם, בהמון אנשים הרחק מכם וכמובן בכם עצמכם.

על כן, פינוי גג אסבסט עושים אך ורק עם גורם מקצועי ומורשה לכך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות