שלב ההוכחות במשפט נתניהו אחרי הבחירות: הדיונים 3 ימים בשבוע

הדיונים יתקיימו שלוש פעמים בשבוע מ-09:00 ועד 15:30 • השופטים דחו את בקשת נתניהו לבטל את האישומים בטענה לפתיחה בחקירה ללא הרשאת היועמ"ש, אך ביקרו את הפרקליטות
חיים טוויל
י' אדר התשפ"א / 22.02.2021 21:29

בית המשפט קבע כי שלב ההוכחות במשפט נתניהו יחל רק כשבועיים לאחר הבחירות.

כנסו: ההרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

הדיונים ייפתחו ב-5 באפריל וייערכו שלוש פעמים בשבוע – בימים שני שלישי ורביעי, מ-09:00 ועד 15:30. השופטים לא התייחסו לסוגיית נוכחותו של ראש הממשלה בדיונים.

עם זאת, הרכב השופטים במשפטו של ראש הממשלה דחה  את בקשת פרקליטיו של נתניהו לבטל את האישומים נגדו, בטענה כי בוצעו צעדי חקירה בעניינים ללא אישור היועץ המשפטי לממשלה כנדרש בחוק.

השופטים קובעים כי על אף שנראה שנפל פגם בהעדר אישור בכתב של היועץ לחקירה, עולה מתוך המסמכים והראיות שהביאו התביעה לעניין כי זהו פגם פרוצדורלי שלא יורד לשורשו של העניין וודאי לא מצדיק ביטול האישומים בשלב זה.

“אין עילה לביסוס טענתו של הנאשם לביטול כתב האישום כעת”, כתבו השופטים.

עם זאת הם הוסיפו כי בסיום ההליך כולו ואחרי שמיעת הראיות ישקלו אם יש הצדקה לפסול ראיות בתיקים 1000 ו-4000 בשל היעדר קבילות.

 בדיון האחרון בבית המשפט טען עו”ד בועז בן צור, סנגורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הפרקליטות לא קיבלה את אישור היועמ”ש לפתיחה בחקירה נגד ראש הממשלה באופן הנדרש בחוק.

בן צור הזכיר כי מדובר בדרישה המופיעה בחוק יסוד. “היתה זילות מצד המאשימה (הפרקליטות) לגבי מה שנעשה כאן. איך המאשימה מנסה לגמד את החוק הזה, את החובות המוטלות על פי חוק? הם מנסים לגרוע את גודל ההפרה ולכן מפחיתים ממשמעות החוק”.

“חוק יסוד הממשלה קובע הוראה פשוטה – לא תפתח חקירה פלילית נגד ראש הממשלה אלא בהחלטת היועמ”ש לממשלה. חובה שמוטלת על היועץ המשפטי לאשר פתיחה בחקירה פלילית נגד רה”מ. זכות חוקתית מנגד, הן של רה”מ והן של הציבור, שלא תיפתח חקירה פלילית נגד רה”מ ללא שניתן אישור של היועמ”ש”, הוסיף עורך הדין.

לדבריו, “בתיק אלף אין אישור של היועץ לחקור. יש אישור לחקור עניין אחר לגמרי. זה עניין קטגורי. בתיק 4000 יש רסיס שלא מתייחס לחקירה של תיק 4000. יש רסיס שאי אפשר לתלות עליו את החקירה שנעשתה באופן עצמאי על ידי רשות ניירות ערך, שחקרה את התיק במשך חודשים בלי אישור של היועמ”ש”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות