יותר מ-3 מליון חוסנו בשתי מנות; ירידה חדה במספר החולים קשה

כמעט שליש מהישראלים קיבלו כבר שתי מנות, וכ-15% נוספים ממתינים לקבל את המנה השנייה • דו"ח אמ"ן: עטיית שתי מסיכות מפחיתה משמעותית את הסיכוי להדבקה
תמי גיל
י' אדר התשפ"א / 22.02.2021 21:12

משרד הבריאות עדכן הערב (שני) כי עד כה התחסנו יותר מ-3 מיליון ישראלים בשתי מנות החיסון.

כנסו: ההרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

שיעור המתחסנים במנה השנייה עומד על 32.76% – כלומר כמעט שליש מהישראלים קיבלו עד כה שתי מנות, וכ-15% נוספים ממתינים לקבל את המנה השנייה, לאחר שקיבלו את המנה הראשונה של החיסון.

מספר החולים המאושפזים בבתי החולים עומד כעת על 1,303 בני אדם, כאשר מתוכם 801 במצב קשה ו- 270 מהם מחוברים למכונת הנשמה. מדובר במספר החולים המאושפזים והחולים קשה הנמוך ביותר מתחילת חודש ינואר.

מפרוץ המגפה בישראל נפטרו 5,593 בני אדם, כאשר היום הלכו לעולמם 4 חולים ואילו אתמול 23.

גם כאן מדובר בקצב תמותה נמוך יחסית לשיא הגל בחודש ינואר, אז הממוצע היומי עמד על 42 מתים.

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ”ן פרסם היום דו”ח, לפיו עטיית שתי מסיכות, זו על גבי זו, או לחילופים הידוק אופטימלי של המסכה על הפנים באמצעים שונים, מפחיתים באופן משמעותי את סיכוי ההעברה של נגיף קורונה בין בני אדם.

בדו”ח נכתב כי הניסויים הדגימו שמסכות רפואיות שעברו התאמות אלו הראו שיפור ניכר במזעור הפצת חלקיקים נשימתיים, העלולים להיות נגועים בנגיף בעד 85%, וכן בהפחתה בשיעור שאיפתם, על ידי הנחשפים להם בעד 83%.

עוד העלו הניסויים שכאשר שני הצדדים, החולה והנחשף אליו, עוטים שניהם מסכות רפואיות שעברו את ההתאמות הנ”ל, האדם שנחשף לחלקיקים הנגועים צפוי להיות מוגן מפניהם בשיעור העולה על 95%.

בסיום הדו”ח נכתב כי עד שרוב האוכלוסייה תתחסן, מומלץ להמשיך לעטות מסכות, בעדיפות רפואיות, בכל עת ובכל סביבה שאינה במסגרת משק הבית, וזאת, תוך התאמתן והידוקן לפנים.

שכן, זו הדרך היעילה ביותר למניעת התפשטות הנגיף, לצד צעדים נוספים כגון ריחוק פיזי, הימנעויות מהתקהלויות וקיום מפגשים רק במקרה הצורך, ובעדיפות בשטחים פתוחים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות