הקנס שניתן לאבי החתן ב’חתונת הדמים’ בוטל – וזו הסיבה המביכה

השוטרים טעו: המשטרה ביטלה את הדו"ח שניתן לאבי החתן בחתונה המונית שנערכה בגבעת זאב בחודש תשרי, בגין "התקהלות במקום ציבורי" - משום שהיא התקיימה בבית פרטי • המשטרה: "מתוך מספר דוחות שנרשמו במקום בגין הפרות, הוחלט על ביטול דוח אחד בלבד, מטעמים טכניים"
חרדים 10
י' אדר התשפ"א / 22.02.2021 19:32

הקנס על סך 5000 שקלים שניתן לאבי החתן בגין התקהלות אסורה, בפרשת ‘חתונת הדמים’ בגבעת זאב בסוף חודש תשרי – בוטל.

כנסו: ההרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

הסיבה: האירוע נערך בשטח פרטי.

מבדיקה של חדשות 12 עולה, כי עד לחודש נובמבר האחרון לשוטרים הייתה אפשרות לרשום קנסות על התקהלות, אבל רק אם היא התקיימה במקום ציבורי.

המשמעות: קנסות שחילקה המשטרה עד נובמבר, בגין התקהלויות אסורות בבתים פרטיים – עשויים להתבטל.

החתונה בגבעת זאב, שהסתיימה בתגרה בין השוטרים למשתתפים בחתונה ובפצועים – התקיימה בניגוד להנחיות. בשל כך, נרשמו במהלכה מספר דוחות.

אולם, על אף התיעוד הברור של החוגגים מפירים את ההנחיות, בשבוע שעבר בוטל הקנס שניתן לאבי החתן, בשל טעות של השוטר ברישומו: בעוד שהקנס נרשם בגין התקהלות במקום ציבורי, החתונה התקיימה בבית פרטי ולכן הדו”ח לא תקף.

במשטרה טענו תחילה כי לא הייתה עבירה אחרת שניתן היה לקנוס בגינה את החוגגים, אך מבדיקה של חדשות 12 עולה, כי הייתה לשוטרים אפשרות להטיל קנסות בגובה של 1000 שקלים בגין סירוב לפיזור התקהלות.

רק בחודש נובמבר נכנסו לתוקף תקנות לחוק, המאפשרות גם להטיל קנסות בשל התקהלות במקום פרטי.

עורכי הדין שמייצגים את משפחת החתן אמרו: “מדובר באירוע חתונה אשר הסתיים בפציעתו ומעצרו של אח החתן על ידי המשטרה, שהגיעה לפזרה בשל הפרת הנחיות הקורונה לכאורה. הקנס אשר ניתן לאבי החתן בוטל לאחר שפנינו למשטרה. לדעתנו, המשטרה שמה לב כי טיפסה על עץ גבוה וכעת מנסה לרדת ממנו. בנוסף לכך, מרשנו ואביו הגישו בזמנו תלונה למח”ש בגין התקיפות שחוו מצד המשטרה, ותיק זה בשלבי חקירה בימים אלה”.

במשטרה, מנגד,  הדגישו כי למרות ביטול הדוח, עדיין מתנהל הליך פלילי נגד חלק מהחוגגים בחשד לביצוע עבירות שונות נגד השוטרים שהגיעו למקום.

“החקירה הסתיימה וכעת התיק מצוי בבחינה של התביעה”, אמרו במשטרה לחדשות 12. “גם במישור המנהלי, הרי שמתוך מספר דוחות שנרשמו במקום בגין הפרות שזוהו, הוחלט על ביטולו של דוח אחד בלבד, זאת מטעמים טכניים של רישום סעיף הדוח. כל ניסיון להציג מציאות אחרת ביחס למקרה והתנהלותם הפסולה של החשודים במהלכו – מעוות וחוטא לאמת”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אכיפה בררנית.אין איך לתאר את המצב.
    23/02/2021 08:54
    יעל
  1. לבטל דוח דרושים קשרים במקומות הנכונים והופ אין דוח.

  2. אכיפה בררנית.אין איך לתאר את המצב.
    23/02/2021 08:56
    אכיפה
  3. קצת קשרים שם למעלה והופ אין דוח.