תופעה: חלו בקורונה והחלימו – ואז איבדו אצבעות שהפכו לשחורות

אצל אישה באיטליה שנדבקה בנגיף והחלימה ממנו, התפתחה תגובה דלקתית חמורה שגרמה לקרישי דם באזור כף ידה - ואצבעותיה הפכו שחורות • מקרים דומים התרחשו בקליפורניה ואנגליה • רופאי האישה: "התפתחה תגובה דלקתית שגרמה לקרישים בדם ולתופעות הדומות להתקפי לב ושבץ"
חרדים 10
י' אדר התשפ"א / 22.02.2021 18:17

אישה בת 86 מאיטליה איבדה כתוצאה ממחלת הקורונה בה  לקתה – שלוש מאצבעות ידיה.

כנסו: ההרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

לפי דיווח ב’ישראל היום’, מאמר על התופעה החריפה, שיש לה עוד מקרים ועדויות בעולם, התפרסם על ידי רופאי האישה בכתב עת אירופי.

רופאי  האישה מספרים, כי כאשר היא הגיעה לבית החולים בפעם הראשונה, אובחן אצלה לחץ דם נמוך שמזכיר התקף לב או שבץ. לחץ דם נמוך הוא ממאפייני מחלת הקורונה ונגרם כתוצאה מתגובת היתר הדלקתית של הגוף למחלה, תגובה שגורמת לקרישת הדם וליצירת קרישים שמסכנים את האדם.

כתוצאה מכך הצוות הרפואי טיפל באישה עם מדללי דם וערכו בדיקת קורונה שחזרה חיובית. יצוין, כי לאישה לא היו תסמינים קשים של המחלה לאורך כל הטיפול בה.

בהמשך היא החלימה מהנגיף ושוחררה לביתה, אך חזרה אחרי חודש לבית החולים כשהאצבעות בידה החלו להשחיר.

הרופאים גילו כי כתוצאה מתגובת הגוף לקורונה, קרישי דם פקקו את כלי הדם אל האצבעות, ולמעשה גרמו למותן של הרקמות שם. בעקבות המצב הרופאים חזרו לתת לה טיפול מקיף במדללי דם, אך נצרכו לקטוע לה שלוש אצבעות.

לפי הדיווח,  גבר בן 54 מקליפורניה איבד שתי אצבעות בדיוק מאותה סיבה: קרישי דם שחסמו את זרם הדם לאצבעותיו.

ה’דיילי מייל’ הבריטי דיווח, כי גם באנגליה דווח על מקרה דומה – של גבר מהעיר קארדיף בוויילס, אשר איבד אגודל ועוד אצבע וחצי, אחרי שלקה בקורונה בצורה חמורה, והיה מחובר למכונת לב-ריאה במשך 61 ימים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות