משרד הבריאות דורש: עוצר לילי בפורים וצמצום תחבורה ציבורית

משרד הבריאות דורש עוצר מ-20:00 עד 05:00 - מיום חמישי עד יום ראשון, לצד צמצום התחבורה הציבורית • השר אדלשטיין: "אנחנו מקבלים דיווחים על הזמנות למסיבות בפורים ועלייה במכירת משקאות חריפים. הכיוון הוא עוצר לילי" • דרעי הפתיע: תומך בסגר לילי על ערים אדומות בחג
תמי גיל
י' אדר התשפ"א / 22.02.2021 14:21

משרד הבריאות צפוי לבקש היום (שני) מהממשלה להטיל עוצר לילי מיום חמישי ועד יום ראשון – בין השעות 20:00 ועד 05:00 לפנות בוקר. זאת כדי למנוע התקהלות והדבקה במסיבות פורים.

כנסו: ההרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

במשרד רוצים גם  להטיל איסור מעבר בין ערים וצמצום משמעותי של התחבורה הציבורית בשעות היום.

לקראת הישיבה, נערך הבוקר דיון בהשתתפות נציגי המטה לביטחון לאומי (מל”ל), משרד הבריאות ומשרד התרבות. במשרד הבריאות קיבלו את העמדה שקוראת להחריג את אירועי התרבות בחג, כי הם נקבעו מראש ואי אפשר לבטלם. עם זאת, ברור שהחרגת אירועי התרבות צפויה להפוך את האכיפה של איסור המעבר למסובכת מאוד, כי כל אחד יוכל לומר שהוא בדרך לאירוע תרבות בעיר אחרת.

גורמים במשרד הבריאות טענו כי דרישת כחול לבן להחריג את אירועי התרבות תביא לכך שלא יהיה ניתן לאכוף את ההגבלות הלכה למעשה.

בכחול לבן קוראים להטיל סגר בערים וביישובים אדומים, ייתכן שרק על ערים אדומות בוהקות.

שר הפנים אריה דרעי הפתיע והביע תמיכה בהטלת סגר לילי על ערים אדומות בחג. עם זאת, יש לציין שערים חרדיות רבות כמו בני ברק, מודיעין עילית וביתר עלית, כבר לא אדומות.

שר הבריאות אדלשטיין תמך הבוקר בעוצר לילי, ואמר כי אין מנוס ממגבלות מסוימות במהלך החג.

בריאיון שהעניק לגל”צ, אמר אדלשטיין: “עוצר לילי יכול להועיל בנסיבות הנוכחיות, אנחנו בדיונים נרחבים גם עם משרדים נוספים. אין פתרון אידיאלי, אנו בודקים את כל האופציות שעומדות לרשותנו. לצערי, אין מנוס מהגבלות בפורים”.

השר סיפר כי במשרדו התקבלו דיווחים על התארגנויות ברשתות החברתיות לקיום מסיבות פיראטיות בחג ועל עלייה של 35% במכירת אלכוהול.

“אנחנו מאוד מנסים להימנע מזה. האווירה כרגע היא של התקדמות ופתיחה, גם של מערכת החינוך בחלקה הגדול, של חדרי כושר. כרגע הידיעות שאנחנו מקבלים לא מעודדות, ולכן בישיבת הממשלה נשקול מה עושים במצב של עוצר.

“אנו רוצים לתת לאנשים לחוש את החג, לאכול עם המשפחה ולשמוע מגילה, אבל כן להימנע ממסיבות, מטישים וממשתה עם כולם. אנו מחפשים את דרך המלך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות