התחייבו לפיצוי על התאונה וברחו: השאירו את הרב עם חוב ובזיונות

שליח חב"ד בויניצא, הרב שאול הורביץ, סייע לשחרר למעצר בית שני בחורים חסידיים שהיו מעורבים בתאונת דרכים - שהתחייבו לפצות בסכום כספי את נפגעי התאונה הם ניצלו את טוב ליבו ועזרתו - וברחו מאוקראינה • השליח: "לא די בכך שהותירו פה את חובם, כעת נגרם חילול ה' גדול מאוד"
נתן פרל
י' אדר התשפ"א / 22.02.2021 14:03

ניצול מכוער: שני בחורים  מחסידות ברסלב שהיו מעורבים לפני מספר חודשים בתאונת דרכים באיזור העיר ויניצה שבאוקראינה, בעת שהיו בדרכם לאומן – נעצרו ושוחררו עד לדיון במשפטם. זאת לאחר התערבותו של שליח חב”ד בעיר, הרב שאול הורביץ, שהציג ערבות כספית אישית.

כנסו: ההרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

לאחר שהצדדים נועדו עם עורכי דינם, הגיעו לפשרה מוסכמת לפיו שני הבחורים ישלמו פיצוי של 20,000 דולר לנפגעים בתאונה ועבור הנזק שנגרם לרכב.

לאחר שהושגה הפשרה המוסכמת, נעלמו שני הבחורים מבלי לשלם כמוסכם את הפיצוי, בלא להותיר עקבות.

בינתיים הנפגע האוקראיני בתאונה מת מפצעיו, מה שהגביר את הכעס במשפחת ההרוג.

השליח הרב הורביץ, סיפר הבוקר לאתר COL:”פתאום אני מתחיל לקבל טלפונים מגורמי ממשל, שמקורבים למשפחה, וכן מאשתו, שטוענים כי הקהילה היהודית אשמה בדבר בריחתם של השניים.

“לא די בכך שהשניים הותירו פה את חובם, הם גם ברחו – וכעת נגרם מכך חילול ה’ גדול מאוד”.

בקהילה היהודית עשו מאמצים גדולים כדי שהמשפחה לא תפרסם את הסיפור בתקשורת האוקראינית, מה שלא יוסיף שם טוב לקהילה היהודית כולה. “מאיימים שאם שליח חב”ד והקהילה היהודית לא ישלמו את הכסף, יוציאו את הסיפור לתקשורת וזה יגרום חילול ה’ נורא ואיום”, אומר גורם בקהילה היהודית.

הוא הוסיף: “אין סיבה ששליח חב”ד יישא את תשלום הפיצוי על כתפו, בשעה שבסך הכל בא לסייע ולבסוף הוא מקבל בעיטה כואבת. אנא מנעו חילול ה’ וסייעו רגע לפני שמתחילים עם השמצות על היהודים”.

לפי הדיווח, גורמים בקהילה היהודית פנו לעסקנים בכירים בברסלב ששני המעורבים בתאונה משויכים אליה. אולם בינתיים הפניות לא נענו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    התאונה
    22/02/2021 17:54
    רבי אברהם
  1. שכחתם להוסיף. שהמשטרה והעורך דין בטוב ליבם העבירו את הדרכון של אחד מהם לאשתו של המת וגם היו 4 אנשים ברכב שתים מהם שוחררו ביום שישי אחרי. שבת כמובן השתיים הנותרו החזיקו אותם. והרביצו להם בלי רחמים ואז ששחררו נתנו לאחד מהם הדרכון אבל לא לנהג שמסכן לא עשה כלום הגוי נכנס בו עלה על הנתיב
    יהודים יקרים תעשו לי טובה בחיים שלכם אל תקחו עורך דין אוקראיני רק ישראלי כמה שיעלה תשלמו רק שדבר כזה לא יקרה לכם