מקדם ההדבקה ירד כבר ל-0.79, 847 איש במצב קשה – ובאמ”ן מזהירים

כ-4,300,000 איש חוסנו, מתוכם קרוב ל-3,000,000 גם בחיסון השני • באמ"ן מעריכים: "בשבועות הקרובים תיתכן עליה חוזרת בתחלואה, בשל הסרת המגבלות ותפוצתו הנרחבת של הוריאנט הבריטי"
תמי גיל
ט' אדר התשפ"א / 21.02.2021 12:58

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ”ן עדכן הבוקר (ראשון) כי ביממה האחרונה התגלו 1,164 נשאי קורונה בישראל, כאשר אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 6.4% – מתוך 18,297 בדיקות שבוצעו.

כנסו: ההרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

מקדם ההדבקה ירד ל-0.79, כאשר 0.8 היה הרף הירוק שנקבע כי מתחתיו התפשטות המגיפה בבלימה.

בישראל ישנם היום 44,752 חולים פעילים, מתוכם 847 מאושפזים במצב קשה.

ביממה האחרונה מתו 21 בני אדם כתוצאה מסיבוכי המחלה.

באמ”ן מעריכים: “בשבועות הקרובים תיתכן עליה חוזרת בתחלואה, בשל הסרת המגבלות ותפוצתו הנרחבת של הוריאנט הבריטי, שהפך זה מכבר לדומיננטי בישראל”. לכן, “יותר מאי פעם, נדרשת אחריות אישית והקפדה על ההנחיות, בפרט על רקע חג הפורים השבוע”.

שר הבריאות יולי אדלשטיין צייץ היום בחשבון הטוויטר שלו: “למעלה מ 3.2 מיליון איש (מחוסנים ומחלימים) יכולים ליהנות ממקומות שנפתחו רק למחזיקי התו הירוק: חדרי כושר, בתי מלון, תרבות. בינתיים ממשיכים לחסן: כ-4,300,000 איש חוסנו, מתוכם קרוב ל 3,000,000 גם בחיסון השני. אנחנו עושים מאמצים גדולים לחסן כמה שיותר, במיוחד בני 50 פלוס. לכו להתחסן!”

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי אמר ברשת ב’: “ככל שיתחסנו יותר אנשים, אני מקווה שלא נגיע לסגר רביעי. זה תלוי רק בנו, למרות העייפות והמיאוס מהמגפה. חייבים להמשיך להקפיד על מסכה ומי שלא התחסן – שילך להתחסן”.

ד”ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, השתתפה היום (ראשון) בדיון ועדת החוקה על פתיחת המשק בצל הקורונה, וסיפרה לחברי הכנסת על חוסר האונים של משרד הבריאות מול הפרות הבידוד של השבים מחו”ל – ועל אחוז הולך וגדל של מפירי בידוד.

בהמשך התייחסה לנושא האזיק האלקטרוני שעלה כאפשרות – ואמרה: “למיטב ידיעתי אין כרגע אופציה לצמיד אלקטרוני שאפשר להצמיד מהיום להיום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות