טונות זפת מראש הנקרה ועד לחוף אשקלון • נתניהו: פיגוע סביבתי

רשות הטבע והגנים השלימה את מיפוי האזורים שנפגעו בזיהום הזפת • השמורות שנפגעו: שקמונה, הבונים, ראש הנקרה, תל דור, פלמחים, ניצנים, זיקים, אשקלון, גדור, חוף השרון • ראש הממשלה: פיגוע סביבתי, נתקצב את ניקוי החופים
יוני גרין
ח' אדר התשפ"א / 20.02.2021 21:25

רשות הטבע והגנים השלימה את מיפוי האזורים שנפגעו בזיהום הזפת בחופי ישראל מה שגרם לנזק אקולוגי כבד.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר, כי כ-160 ק”מ של חופי ישראל זוהמו באופן משמעותי בנוזל הסמיך והשחור.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי החלק הצפוני נפגע יותר מהדרומי. השמורות שנפגעו: שקמונה, הבונים, ראש הנקרה, תל דור, פלמחים, ניצנים, זיקים, אשקלון, גדור, חוף השרון.

בשל הזיהום החמור, בעלי חיים רבים נפלטו מן הים כשהם מכוסים בזפת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לזיהום וכינה אותו “פיגוע סביבתי”. נתניהו הבטיח לתקצב את ניקוי החופים.

רני אמיר, מנהל היחידה הימית במשרד להגנת הסביבה, ציין כי הסיכוי לאתר את כלי השיט המזהם קטן מאוד.  בראיון ברשת ב’ אמר: “בים התיכון, בכל רגע נתון, יש יותר מ-2,000 ספינות. אם נמצא את כלי השיט המזהם, יש לנו הרבה אפשרויות לתבוע אותו – כולל תביעה אזרחית על פיצוי”.

אחת האפשרויות שנבדקות היא שאונייה זרה שעליה כמות אדירה של נפט התהפכה בבוקר הראשון של הסערה.

הוא הוסיף כי מדובר במקרה חמור ביותר, אך ציין באופטימיות זהירה: “לשמחתנו, הים נראה נקי. האירוע מאחורינו מבחינת מה שצפוי לקרות. נראה שכל הזפת הגיע כבר לחופים, ונותר לנו לעבוד בצורה מהירה כדי לפנות את הזיהום”.

ברשות הטבע והגנים קראו לציבור שלא לנקות באופן עצמאי. “הניקוי דורש שימוש באמצעי מיגון מתאימים על מנת לשמור על הבריאות ופינוי מוסדר לאתר מתאים”, נמסר. “בתחילת השבוע הבא נקרא לכם באמצעות רשתות החברתיות ואתר רשות הטבע והגנים”.

הרמטכ”ל אביב כוכבי ומנכ”ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין, סיכמו כי החל מהשבוע הקרוב יסייעו אלפי חיילי צה”ל לעובדי ומתנדבי רשות הטבע והגנים במיפוי האיזורים שנפגעו מזיהום הזפת, בניקיון החופים ובפינוי מוסדר של האשפה לאתרים המיועדים לכך.

מנכ״ל רשות הטבע והגנים בירך את הרמטכ״ל על היוזמה שמצטרפת לשיתופי פעולה נוספים של רשות הטבע והגנים וצה״ל.

ביום חמישי נפלט לחוף באזור ניצנים פגר של לוויתן מצוי צעיר, באורך של כעשרה מטרים, ככל הנראה בעקבות זיהום הזפת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות