דיווח: העסקה כוללת מימון חיסון ספוטניק לסוריה • הסורים: שקר

לפי מקורות זרים כחלק מהעסקה לשחרור הישראלית בסוריה ישראל הסכימה לשלם לרוסיה מיליון ו-200 אלף דולר לצורך רכישת חיסוני קורונה מסוג ספוטניק והעברתם לסוריה • מקור סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנא מכחישה את הדברים: "מידע מסולף שנועד להאדיר את ישראל"
נתן פרל
ח' אדר התשפ"א / 20.02.2021 18:53

העסקה להשבת הישראלית מקריית ספר שחצתה את הגבול לסוריה: ישראל הסכימה לממן רכישה ברוסיה של מיליוני מנות חיסוני ספוטניק לקורונה, כדי שיועברו לסוריה.

כך דווח בבלוג ‘תיקון עולם’. בדיווח נאמר כי הוא נסמך על מקור ישראלי המעורה בפרטים.

מדובר בעיסקה בשווי מיליון ומאתיים אלף דולר.

העיתון ‘א-שארק אל-אווסט’ דווח הבוקר (שבת) שהעסקה להשבת הצעירה הישראלית כללה העברת חיסונים לסוריה, בנוסף על ביטול עונשה של דרוזית מן הגולן שנדונה לעבודות שירות, ולשחרור שני רועי צאן והשבתם לסוריה.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, מקור סורי רשמי מכחיש את הדיווחים. על פי הודעה שפרסמה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנא, מטרת הדיווחים היא “לייפות את הכיבוש הישראלי ולשוות לו ממד הומניטרי שאין לו. פרסום המידע המסולף סביב קיומו של סעיף הנוגע להשגת חיסונים מהכיבוש הישראלי – מטרתו להזיק לסוריה ולעוות את הפן הלאומי וההומניטרי של העסקה”.

אתמול דווח ב’כאן חדשות’, כי ישראל ביקשה מרוסיה שתתיר לה לפרסם מהי התמורה שהובטחה לסוריה במסגרת העסקה, אך הקרמלין לא שינה את עמדתו בסוגיה.

הצעירה הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה, ושהתה ברוסיה מיום רביעי, נחתה סליל שישי בישראל.

נתניהו שוחח ביום שישי עם אמה של הצעירה ואמר: “ישראל תמיד תפעל להחזיר את אזרחיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות