סקר: ההתנגדות לתכנית הכלכלית? בני גנץ יוצא אפס, תיקו בגושים

גוש 'רק לא נתניהו' משיג 60 מנדטים לעומת 48 של גוש נתניהו־חרדים, ושניהם מחכים לימינה • תקווה חדשה מצליחה לצמצם את הפער מלפיד
חרדים 10
ז' אדר התשפ"א / 19.02.2021 09:44

מסקר של מכון פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר עבור ‘מעריב-סופהשבוע’,  עולה, כי לו הבחירות לכנסת ה־24 היו מתקיימות היום (שישי), המערכת הפוליטית הייתה נקלעת למבוי סתום, שכן גוש “רק לא נתניהו” היה זוכה ב־60 מנדטים בעוד שגוש נתניהו זוכה ב-48 מנדטים.

ימינה בראשות נפתלי בנט, שעד לרגע זה לא הכריז לאיזה גוש יצטרף, זוכה בסקר ל־12 מנדטים, כך שאם הוא יחליט בסופו של דבר לחבור לנתניהו, גוש נתניהו־חרדים־בנט יגיע אף הוא ל־60 מנדטים.

על פי הסקר, הליכוד נותרת יציב עם 28 מנדטים, כמו בסקר הקודם. יש עתיד בראשות יאיר לפיד היא המפלגה השנייה בגודלה, אך היא מאבדת מנדט בהשוואה לסקר הקודם ומקבלת 18 מנדטים.

לעומת זאת, גדעון סער בראשות תקווה חדשה מצליח לצמצם את הפער מלפיד ועולה מ־13 מנדטים בסקר הקודם ל־15 בנוכחי.

בהמשך תמונת המנדטים: הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה, שנפרדה מרע”מ, מקבלת 9 מנדטים, עלייה במנדט לעומת הסקר הקודם.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עולה אף היא מ־7 ל־8 מנדטים. ש”ס -8, ויהדות התורה יציבה עם 7 מנדטים. הרשימה המאוחדת של הציונות הדתית בראשות סמוטריץ’ ובן גביר תופסת מרחק מהקו האדום ומקבלת השבוע 5 מנדטים, לעומת 4 בסקר הקודם. העבודה מקבלת 5.

גם מרצ מתאוששת מעט ומטפסת מ־4 מנדטים ל־5.

כחול לבן בראשות בני גנץ נמצאת מתחת לאחוז החסימה, אך היא קרובה אליו מאוד עם 2.5%. התחזקות של גנץ ומעבר שלו את אחוז החסימה יכולים לשנות כליל את תמונת המצב בין הגושים. רע”מ של מנסור עבאס נמצאת אף היא מתחת לקו האדום אך היא במגמת התחזקות. בסקר הנוכחי היא מקבלת 2.1% לעומת 1.1% בסקר הקודם.

סוגרת את הרשימה מתחת לאחוז החסימה המפלגה הכלכלית של ירון זליכה, שמקבלת 1.9% לעומת 1.3% בסקר הקודם.

במקרה של בחירות אישיות לראשות הממשלה בהתמודדות ראש בראש של בנימין נתניהו מול כל אחד מהמועמדים האחרים התברר שהפער בין נתניהו לסער קטן ביותר: נתניהו מקבל 41% לעומת 39% לסער. במקרה שבו נתניהו מול לפיד, ההכרעה ברורה יותר – 52% לנתניהו לעומדת 35% ללפיד. גם בתרחיש של קרב ראש בראש בין נתניהו לבנט הפער ביניהם קטן. נתניהו עם 40% תמיכה לעומת 37% לבנט.

בסקר השתתף מדגם מייצג של 587 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.2%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות