סחיטה? לפיד איים על אחד מראשי חב”ד – נבהל והסביר

העיתונאי נחום ברנע דווח ב'ידיעות' על שיחה בין יו"ר יש עתיד לאחד מראשי חב"ד - בה איים: "אם תתמכו במפלגה של סמוטריץ' ובן גביר, אני ארדוף אתכם" • סמוטריץ': "כל ההבדל בין חב"ד ללפיד באיום אחד" • לפיד בהבהרה: "לא ארדוף אף אחד, בוודאי לא את חברי הטובים מחב"ד"
אריה ריבקינד
ז' אדר התשפ"א / 19.02.2021 09:32

העיתונאי נחום ברנע מדווח בטורו בעיתון ‘ידיעות אחרונות’ על שיחת טלפון שהתקיימה השבוע בין יו”ר יש עתיד יאיר לפיד לאחד מראשי חב”ד.

לדבריו, השילוב בין דת בגרסה חרד”לית לימין לאומני מתאים לאנשי חב”ד. ב־1996 הם מימנו את קמפיין “נתניהו טוב ליהודים”. המעבר ל”בן גביר טוב ליהודים” הוא הצעד הבא, טוען ברנע.

יאיר לפיד טילפן השבוע, מספר נחום ברנע, אל אחד מראשי חב”ד. “אם תתמכו במפלגה של סמוטריץ’ ובן גביר, אני ארדוף אתכם”, אמר. “נגמר הסיפור על חנוכיות בכל צומת בחנוכה ובתי חב”ד בכל העולם. נגמר הסיפור שלכם על אהבת ישראל”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ הגיב: “כל ההבדל בין חב”ד ללפיד באיום אחד. תנועת חב”ד מקפידה לא להזדהות פוליטית, אוהבת ומסייעת לכל יהודי באשר הוא ללא שום תנאי או שיוך פוליטי. כל כך הפוך מיאיר לפיד.

“אני בטוח שבחב”ד ימשיכו לאהוב את לפיד, לקרב ולארח אותו בשמחה גם אחרי האיום הזה. כי כאלה הם החב”דניקים כבר יותר מ-200 שנה”.

לאחר שהבין כי האיום על חב”ד האהודה פועל דווקא נגדו, פרסם לפיד בצהרים הבהרה בחשבון הטוויטר שלו:

“אני רוצה להבהיר: איני רודף ולא ארדוף אף אחד, בוודאי לא את חברי הטובים מתנועת חב״ד. תנועה רבת זכויות שרק אהבת ישראל ואהבת הארץ לנגד עיניהם. יחד עם זאת אני מביע דאגה עמוקה מכך שאיתמר בן גביר וחסידי הרוצח ברוך גולדשטיין יכנסו לכנסת”.

לפיד הוסיף: “אני אמשיך להילחם בכל דרך כדי שאף גורם לא יתן יד לגזענות, להסתה, ולפילוג נוסף בעם ולא יתמכו בכהניסטים המאיימים על שלמות עם ישראל”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ראשי חב"ד?!!!
    19/02/2021 11:24
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לחב”ד יש ראש אחד, והוא ציווה לא להתערב בפוליטיקה. למי שמנסה לשכוח.

  2. יאיר יהיר
    22/02/2021 23:08
    עשור
  3. יאיר יהיר כך כינה אותו אחמד טיבי החבר לדרך לא קם בעבר ולא יקום בהווה ולא יקום בעתיד מי שיכול לאיים על חבד הבנתה זאת מר יהיר