במשרד הבריאות החליטו: חיסונים גם למחלימים מקורונה – וזו הסיבה

חרדים 10
|
ז' אדר התשפ"א / 18.02.2021 22:08
עקב עדויות רבות של מחלימים שלקו בנגיף בשנית, במערכת הבריאות דנים במתן חיסונים גם להם – שלושה חודים אחרי שהחלימו • על אף הדעיכה בגל השלישי, בבתי החולים מזהים תופעה מדאיגה: מחלימים ששבים עם תסמונות קשות של פוסט מחלה

בוועדת התיעדוף של משרד הבריאות נקבע היום (חמישי) כי מחלימי הקורונה יוכלו אף הם להתחסן נגד הנגיף – בתנאי שעברו שלושה חודשים מאז שהחלימו מהמחלה.

על פי ההחלטה, המחלימים יוכלו לקבל רק מנת חיסון אחת, מכיוון שלאחר שלושה חודשים מההחלמה, הסכנה לתופעות לוואי פוחתת משמעותית.

בעקבות ההחלטה, משרד הבריאות הודיע כי כעת 400 אלף בני אדם נוספים, שהחלימו כבר מהנגיף, זכאים לקבל את החיסון.

בשבוע שעבר התגלה במחקר חדש כי מנה אחת, של החיסון שפיתחה חברת פייזר, מספיק חזקה על מנת לעורר תגובה של מערכת החיסון בגוף המחלימים מהנגיף.

לפי דיווח של מאיר מרציאנו בחדשות 13, ההחלטה באה בעקבות עדויות רבות של מחלימים שלקו במחלה בשנית.

לפי הדיווח, בבתי החולים מזהים תופעה חדשה ומדאיגה:  למרות שכבר שבועיים הגל השלישי של הקורונה נמצא במגמת דעיכה, ההקלה הזאת אמורה הייתה להיות מורגשת גם באישפוזים, אולם מחלימים שבים ומתאשפזים, עם תסמינים קשים של אחרי המחלה.

“הבעיה היא שהם החלימו מהנגיף עצמו והם כבר לא מזהמים אף אחד, אבל הם נשארים קשים מאוד, והם זקוקים למחלקה לטיפול נמרץ”, הסביר פרופסור פייר זינגר, מנהל טיפול נמרץ בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

יש לציין כי לא מדובר על מחלקת טיפול נמרץ לחולי קורונה, אלא מחלקה כללית.

לדברי פרופסור זינגר, “החולים האלה שהבריאו מהקורונה, נשארים עם צלקות של קורונה ותופעות לוואי מאוד קשות שדורשות אשפוז ממושך וטיפול נמרץ, זה לא יום או יומיים. זה תקופות שלפעמים יכולות להיות שבועות”.