זעקת הת”תים: מה הבטיח מרן הגר”ח קניבסקי למי שיתרמו? • צפו

מרן הגר"ח קניבסקי נשאל כיצד ניתן לשכנע את כל מי שיבואו אליו בימי הפורים, כדי להתרימו לטובת הת"תים של עולם הישיבות? - והשיב: "יזכו לגן עדן" • ומה יזכו בגשמיות?
יוסף גרינבוים
ו' אדר התשפ"א / 18.02.2021 21:16

מאמצי הת”תים לאסוף כספים להחזקת הת”ת בשנה הבאה: בעולם הישיבות קיים חשש גדול בשל הצפי לירידה בהיקף התרומות, וזאת בשל המצב הדחוק שהציבור נקלע אליו, והחשש מתורמים שיסתגרו בבתיהם מחמת נגיף הקורונה.

בשבועות האחרונים נוצר שיתוף פעולה בין גבאי הת”תים, כדי להתמודד יחד מול האתגרים.

כנציגיהם של כלל הישיבות, עלו גבאי הת”תים בישיבות הגדולות, לקבל את הכוונתו וברכתו של מרן הגר”ח קניבסקי.

גבאי הת”תים שטחו את המצוקה הקשה והחשש הגדול, לקיום מוסדות הת”תים שתלויים במגבית בשני ימי הפורים בלבד –  ובמיוחד שהשנה הבאה היא שנה מעוברת והתקציב הנדרש לשנה, עולה בחודש נוסף.

נכד של הגר”ח אמר:

כל  שנה הם אוספים כסף בפורים בשביל הבחורים בישיבה, שקשה להם לשלם את ההוצאות של החתונה, או סתם בחורים שקשה להם באופן כללי, ומהכסף הזה שאוספים אז אפשר כל השנה לעזור להם.

ועכשיו, בגלל הקורונה, המצב הוא יותר קשה, גם יש יותר עניים, וגם אנשים נותנים פחות כסף, אז צריכים ברכה גדולה עכשיו לקראת פורים שהם יצליחו לאסוף את הכסף, ושיהיה להם בהצלחה?

תשובה: ה’ יעזור.

הם יבואו לאנשים לאסוף כסף, היום קשה לשכנע אנשים, בגלל המצב אנשים קשה להם עם הכסף, מה הם יכולים לשכנע אותם, מה הם יזכו בזכות שהם יעזרו לבחורים, שיוכלו ללמוד, ויוכלו להתחתן, וכל ההוצאות של הבחורים?

תשובה: יזכו לגן עדן.

ומה הם יזכו בגשמיות?

תשובה: כסף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות