הצלת הצעירה מקרית ספר: שני רועי צאן הוחזרו, מטוס המריא לרוסיה

העסקה עם סוריה לשחרור הצעירה ממשפחה חרדית בקריית ספר שחצתה את הגבול - יצאה לדרך • גורמים בישראל אופטימיים: "העסקה תקרה עוד היום" • משטר אסד התייחס לעסקה: ישראל שחררה שני אסירים מהכלא • מטוס מנהלים שאמור להחזיר את הצעירה המריא מנתב"ג למוסקבה
חיים טוויל
ו' אדר התשפ"א / 18.02.2021 16:11

תושלם בשעות הקרובות? העסקה עם סוריה לשחרור תלמידת הסמינר לשעבר, בת למשפחה מקריית ספר, המוחזקת בידי כוחות הבטחון הסורים,  בתמורה לשחרור אסירים הכלואים בישראל – יצאה לדרך.

גורמים בישראל אופטימיים  ואומרים כי העסקה, המתנהלת בתיווך רוסי,  תושלם עד הערב (חמישי) ובמסגרתה תוחזר לארץ הצעירה בת ה-25, שנעצרה לאחר שחצתה את הגבול.

מטוס מנהלים שאמור להחזיר את הצעירה המריא הערב מנתב”ג למוסקבה.

אחר הצהרים הודיע דובר צה”ל כי כוחות צה״ל החזירו שני רועי צאן לידי הצלב האדום דרך מעבר קונטרה, זאת בהתאם להנחיית הדרג המדיני.

רועי הצאן נעצרו על ידי כוחות צה״ל בשבועות האחרונים, כחלק מסדרת מארבים ייזומים של הכוחות מזרחית לגדר הגבול עם סוריה, לאחר שהרועים חצו את קו הגבול לשטח ישראל.

‏סוכנות הידיעות הרשמית הסורית דיווחה מאוחר יותר כי ישראל שחררה את האסירים הסורים, מוחמד חוסיין וטארק אל-עבידאן. השניים שבו לבתיהם במחוז קוניטרה.

אתמול טסו היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת ומתאם השבויים ירון בלום למוסקבה למספר שעות, במסגרת המגעים.

אמש פורסמו פרטים ממקורות זרים לגבי הישראלית המוחזקת בסוריה, לפיהן היא חרדית לשעבר ממודיעין עילית שהתקרבה לאיסלאם.

כאשר הצעירה, שבעבר למדה בסמינר,  תוחזר היא תיחקר בשב”כ על הנסיבות שהובילו אותה לחצות את הגבול.

לפי דיווח בחדשות 12, בקריית ספר – שכונת מגוריה של הורי הצעירה –  שורר שקט מפתיע ביחס לגודל האירוע ולמשמעותו, וספק אם תושבי העיר יודעים את זהותה של המשפחה שנמצאת בלב האירוע הדרמטי הזה, אך אנשים שכן מעורים בפרטים יודעים לספר כי מדובר במקרה מורכב של צעירה, כבת 25, שחזרה בשאלה ומנהלת אורח חיים שונה מזה של משפחתה וקרוביה.

כתבת חדשות 13 שביקרה היום בביתה של הצעירה, ושוחחה עם אחד ממקורביה.

“אם היא תגיע – היא תגיע”, אמר. “אם לא – בשביל מה לתת תקוות שווא?”

כשנשאל כמה זמן היא כבר לא נמצאת בארץ, השיב: “לא יודע, עזבי אותך – אסור שידעו מזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות