עיכוב בשחרורה של החרדית לשעבר מסוריה: ומה יודעים בקריית ספר?

האסירים שסוריה דורשת לשחרר מסרבים לעבור לדמשק כמגורשים ומתעקשים להישאר בבתיהם בישראל • כאשר הצעירה, שבעבר למדה בסמינר,  תוחזר - היא תיחקר בשב"כ על הנסיבות שהובילו אותה לחצות את הגבול
נתן פרל
ו' אדר התשפ"א / 18.02.2021 02:30

עיכובים בעסקת שחרור הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה: ראש המל”ל מאיר בן שבת ומתאם השבויים והנעדרים ירון בלום שבו הערב (רביעי) מדיונים במוסקבה על עסקה, לפיה הצעירה בת ה-25 מבית חרדי בקריית ספר, תוחזר לישראל – ובתמורה יועברו שני אסירים סורים לדמשק.

שני הצדדים, ישראל וסוריה, מוכנים לבצע את העסקה, אך שני האסירים – נהאל אל-מקת וד’יאב קהמוז – הם אלה שמעכבים אותה, משום שהם אינם מעוניינים לשוב לדמשק, אלא לבתיהם ברמת הגולן: מג’דל שמס וכפר ע’ג’ר שנמצא על גבול ישראל לבנון.

אל-מקת היא תושבת מג’דל שמס שהורשעה ביוני האחרון בשלוש שנות מאסר על תנאי ובקנס כספי בגין הסתה. ב’כאן חדשות’ דווח, כי בריאיון שפורסם היום בטלוויזיה הסורית, היא סיפרה כי מזה כמה חודשים ישראל לא מאפשרת לה לצאת מביתה בחופשיות במסגרת גזר הדין שהוטל עליה והיא נמצאת תחת פיקוח.

לטענתה, הגיעו אליה כוחות ישראליים כדי לעדכן אותה שיש משא ומתן בין ישראל למשטר אסד, בתיווך רוסיה, והוצע לה להיות מגורשת לדמשק – אך היא סירבה והותר לה להישאר בגולן.

גם בנושא שחרורו של דיאב קהמוז, שנידון ל-14 שנות מאסר בגין סיוע לחיזבאללה, יש קשיים. לפי דיווחים, לאורך כל שעות הבוקר התקיים משא ומתן בין קהמוז לבין מדינת ישראל בנושא תנאי שחרורו. האסיר, שהצהיר כי הוא סורי ודרש שיתייחסו אליו כסורי, מתנגד שיגרשו אותו לדמשק ומבקש לשוב לכפר ע’ג’ר שנמצא על גבול ישראל לבנון.

ההערכה בישראל היא שהעסקה תצא לפועל בקרוב למרות הקשיים, בעיקר בגלל התערבותה של רוסיה כמדינה מתווכת.

כאשר הצעירה, שבעבר למדה בסמינר,  תוחזר היא תיחקר בשב”כ על הנסיבות שהובילו אותה לחצות את הגבול.

לפי דיווח בחדשות 12, בקריית ספר – שכונת מגוריה של הורי הצעירה –  שורר שקט מפתיע ביחס לגודל האירוע ולמשמעותו, וספק אם תושבי העיר יודעים את זהותה של המשפחה שנמצאת בלב האירוע הדרמטי הזה, אך אנשים שכן מעורים בפרטים יודעים לספר כי מדובר במקרה מורכב של צעירה, כבת 25, שחזרה בשאלה ומנהלת אורח חיים שונה מזה של משפחתה וקרוביה.

כתבת חדשות 13 שביקרה היום בביתה של הצעירה, ושוחחה עם אחד ממקורביה.

“אם היא תגיע – היא תגיע”, אמר. “אם לא – בשביל מה לתת תקוות שווא?”

כשנשאל כמה זמן היא כבר לא נמצאת בארץ, השיב: “לא יודע, עזבי אותך – אסור שידעו מזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות