“שמח שאני הסיוט שלכם”: נדחתה בקשת פסילת המשותפת ורע”מ

ההחלטה שלא לפסול את המשותפת התקבלה ברוב של 15 מתנגדים, 3 תומכים ושני נמנעים • ומה הסיבה שהליכוד לא תמך בפסילת המשותפת ורע"מ? "אזרחי ישראל הערבים כבר יודעים שהרשימות הערביות לא מייצגות אותם והן נעלמות. הפעם הליכוד יקח את קולות אזרחי ישראל הערבים"
אריה ריבקינד
ה' אדר התשפ"א / 17.02.2021 11:40

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת, בראשות שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, דחתה בצהרים (רביעי) את בקשת עו”ד איתמר בן גביר מ’עוצמה יהודית’ ומפלגות נוספות לפסול את הרשימה המשותפת מהתמודדות לכנסת ה-24.

ההצעה לפסול את הרשימה נפלה ברוב של 15 מתנגדים, 3 תומכים ו-2 נמנעים. ימינה ועוצמה יהודית היו בעד, בעוד  הליכוד, ש”ס, תקווה חדשה, כחול לבן, יש עתיד וישראל ביתנו נעדרו. יהדות התורה נמנעה. העבודה ומרצ היו נגד.

גם פסילת רע”מ נכשלה.

חברי הליכוד החליטו שלא להשתתף בדיון  על פסילת הרשימה המשותפת ומפלגת רע”מ.

עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הייתה שאין לקבל את הבקשות. זאת משום שאין מסה קריטית של ראיות המבססות אף אחת מעילות הפסילה הקבועות בחוק.

את ההסבר להחלטה שלא לתמוך בפסילה, סיפק ח”כ שלמה קרעי: “אזרחי ישראל הערבים כבר יודעים שהרשימות הערביות לא מייצגות אותם והן נעלמות מאליהן. אזרחי ישראל הערבים מאסו באלו שלא דואגים להם והם כבר מבינים שהליכוד בראשות נתניהו הוא זה ששומר על בטחונם ורווחתם של כל אזרחי ישראל”.

במהלך הדיון הציג עו”ד בן גביר עשרות ראיות המעידות על תמיכתם של חברי המשותפת בטרור. בין הראיות הובא כי בראיון לבן כספית וינון מגל אמר יו”ר בל”ד כי המחבלים היושבים בכלא הישראלי הם “אסירי חופש”. בנוסף, שיגר אבו שחאדה סרטון ברכה לאימותיהן של מחבלים רוצחים שמרצים מאסר. ראיה נוספת שהובאה נוגעת ליו”ר הרשימה המשותפת איימן עודה, שכינה מחבלים שיידו אבנים לעבר חיילי צה”ל “המצפון של העם הפלסטיני”.

פרקליטת המשותפת אמרה במהלך הדיון ביחס לסירובם של חברי המשותפת לכנות רוצחי יהודים “מחבלים”, כי “אנחנו לא קוראים להם מחבלים. לא חברי הכנסת יקראו להם מחבלים ולא האזרחים הערבים יקראו להם מחבלים”.

חבר הכנסת אוסמה סעדי כינה במהלך הדיון בוועדה את בן גביר “גזען”, שהשיב לו שהוא “מחבל”.

סעדי אמר כי הוא מזדעזע מכך שהליכוד התאמץ לחבר בין עוצמה יהודית לציונות הדתית, ואמר לבן גביר כי הוא ימונה על ידי נתניהו לתפקיד שר המשפטים, ואילו בן גביר השיב: “שמח שאני הסיוט שלכם”.

עו”ד בן גביר מסר: “אין לנו אלא להצר על כך שמצד אחד מציגים בליכוד את חברי המשותפת כתומכי טרור, ומצד שני מכשירים בפועל את התמודדותם לכנסת. אין הסבר שמניח את הדעת מדוע בליכוד לא מוכנים לעשות מאמץ כדי להוציא את המעריצה של סמיר קונטאר, את יועצו של ערפאת ואת שר תומכי הטרור מהכנסת”.

מהליכוד נמסר: “המשותפת ועבאס לא יהיו בממשלה שלנו ולא נישען עליהם בשום דרך כי הם תומכי טרור. בכל בחירות הליכוד מצביע נגד הרשימה המשותפת, בג”צ מכשיר אותה והיא מנצלת את ההצבעה כדי להתחזק ולהביא קולות. הפעם ניקח לה את הקולות כי נמאס לאזרחי ישראל הערבים לבזבז את קולותיהם על מפלגות שלא עושות למענם כלום”.

מוקדם יותר פסלה מליאת ועדת הבחירות את מועמדותה של מספר 7 ברשימת מפלגת העבודה, אבתיסאם מראענה. 16 הצביעו בעד, 15 נגד.

יהדות התורה נמנעה ונציג ישראל ביתנו לא נכח בדיון.

ההכרעה על הפסילה עוברת כעת לבג”ץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות