כך ‘שיפד’ הפרשן עמית סגל “כתב אינטרנט שעלב בבוטות ואגרסיביות”

עיתונאי ברק רביד, הכתב המדיני של 'וואלה', התעמת בשבוע שעבר עם כתבת חדשות 12 ועלב בה בצורה מתנשאת - על רקע הרס שביצעו ערבים באתר 'מזבח יהושע' • היום עמית סגל נכנס לזירת העימות, עשה לו 'בדיקת עובדות' - ותהה: "האם הכתב יתנצל על הבורות והבוטות?"
חרדים 10
ה' אדר התשפ"א / 17.02.2021 00:34

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר, התייחס הערב (שלישי) לעימות שהתפתח בין העיתונאית ליה ספילקין מחדשות 12 לעיתונאי ברק רביד, הכתב המדיני של ‘וואלה’ –  לאחר הפגיעה של הפלסטינים באתר ‘מזבח יהושע’.

העימות החל לאחר שהעיתונאית ספילקין דיווחה בשבוע שעבר על הרס שביצעו ערבים באתר ‘מזבח יהושע’ בהר עיבל, כשהשתמשו באבנים העתיקות של האתר ההיסטורי – כחצץ לסלילת כביש.

רביד תקף ספילקין על אמינות הדיווח שלה, ועשה זאת בצורה מתנשאת. היא, כמובן, לא נותרה חייבת.

אלא שהדיון התחמם אתמול שוב, לאחר שבמסמך שכתב  שר הביטחון בני גנץ הוא קבע כי “אין פגיעה באתר עצמו”, אלא בטרסה ההיקפית שמסביב לאתר.

רביד שיתף את המסמך בחשבון הטוויטר שלו, והקיף בעיגול את השורה שמסמלת את ניצחונו בוויכוח.

אולם ספילקין גיחכה: “אז גנץ הוציא מכתב שאין פגיעה באתר המזבח. ובכן, הרשו לי לגחך. כמובן ששאלתי ארכאולוגים לפני הפרסום, וברור שהחומה חלק אינטגרלי מהאתר. גם אם לא הרסו את המזבח עצמו, להוריד כ-40 מטר של הגדר ההיקפית זה כמובן הרס משמעותי”.

היום ספג רביד עוד מכה, כאשר 50 מומחים בארכיאולוגיה שיגרו לשר גנץ מכתב חריף – בו קבעו: “הקיר התוחם הינו חלק בלתי נפרד מהאתר ונפגע באופן בלתי הפיך”.

בשלב זה החליט עמית סגל להתגייס לצד הקולגה מהערוץ ושיפד את רביד בחשבון הטוויטר הפופלארי שלו: “בשבוע שעבר עלב פה כתב אינטרנט בבוטות ואגרסיביות בכתבת N12 ליה ספילקין שהעזה לפרסם כתבה על פגיעה פלסטינית באתר ארכיאולוגי עתיק, בניגוד להוראותיו כנראה”.

סגל הוסיף: “הוא ‘הסביר’ לה על עיתונות ושלח אותה לעשות עבודה עיתונאית, תוך שהוא מסתמך על מכתב של בני ‘זה יצחק רבין’ גנץ.

“דא עקא שהיום שיגרו חמישים חתני פרס ישראל מכתב שממנו עולה שדווקא ליה צדקה, והייתה פגיעה קשה באתר. האם הכתב יתנצל על הבורות והבוטות? נמתין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות