גנץ מגרד את החסימה, אף אחד מהגושים לא מצליח להשיג רוב

הליכוד מאבד מכוחו, בעוד יאיר לפיד, גדעון סער ונפתלי בנט נותרים יציבים • העבודה מאבדת מנדט, המשותפת ומרצ מקבלות מנדט נוסף כל אחת • סמוטריץ' שומר על יציבות עם 5 מנדטים, החרדים 14 בלבד. וליברמן רק 5 • ובכמה נתניהו ממשיך להוביל בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה?
אריה ריבקינד
ג' אדר התשפ"א / 15.02.2021 21:18

36 ימים לבחירות: מסקר שערך פרופסור קמיל פוקס ופורסם הערב (שני) בחדשות 13 עולה, כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד הייתה זוכה ב-28 מנדטים. מדובר במגמת ירידה לליכוד, שכן רק בשבוע שעבר עמדה המפלגה על 30 מנדטים בסקרים.

מי שנותרת יציבה היא מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד, שמקבלת 17 מנדטים – אותו מספר כמו בשבוע שעבר. גם תקווה חדשה של גדעון סער וימינה של נפתלי בנט נותרות יציבות, כאשר סער מקבל 13 מנדטים ואילו בנט – 11.

הרשימה המשותפת במתכונתה החדשה ללא רע”מ של מנסור עבאס, מקבלת מנדט אחד יותר מאשר בשבוע שעבר – ועולה ל-8 מנדטים. מי שעוד עולה במנדט אחד היא יהדות התורה בראשות משה גפני, שניצבת כרגע על 7 מנדטים – מספר זהה לזה שמקבלת ש”ס, בראשות אריה דרעי.

העבודה של מרב מיכאלי מקבלת 6 מנדטים – ירידה של מנדט אחד מהסקר הקודם. זאת בניגוד למרצ, שהוסיפה לעצמה מנדט אחד ועלתה ל-5, מספר זהה לישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן וגם לציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ’, ששומרות על יציבות מהפעם הקודמת.

גם הפעם כחול לבן מוסיפה לגרד את אחוז החסימה ומשיגה לבני גנץ 4 מנדטים בלבד, בדיוק כמו רע”מ בראשות מנסור עבאס.

לפי תוצאות הסקר, ירון זליכה לא עובר את אחוז החסימה, שכן המפלגה הכלכלית מקבלת רק 1.8% קולות.

 תוצאות הסקר:

בנימין נתניהו והליכוד -28
יש עתיד של יאיר לפיד -17
תקווה חדשה של גדעון סער – 13
נפתלי בנט עם ימינה – 11
הרשימה הערבית המשותפת 8
יהדות התורה -7
ש”ס -7
העבודה -6
מרצ -5
הציונות הדתית של סמוטריץ’ – 5
אביגדור ליברמן – 5
כחול לבן של בני גנץ – 4
רע”מ של מנסור עבאס -4

הגושים:

גוש נתניהו הכולל את הליכוד, המפלגות החרדיות והציונות הדתית -47

גוש להחלפת נתניהו – 58

מי שעשויים להכריע אם פנינו לבחירות נוספות או לא – ימינה עם 11 מנדטים, ומנסור עבאס אם יעבור את אחוז החסימה.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה נתניהו ממשיך להוביל בפער עם 34%, אחריו סער עם 18%, לפיד 17% ובנט עם 10%.

על השאלה: בהנחה שלגוש להחלפת נתניהו יש אפשרות להקים ממשלה, את מי תעדיפו לראות בתפקיד ראש הממשלה? 24% השיבו יאיר לפיד, 21% – גדעון סער, 17% נפתלי בנט ואילו 24% השיבו – אף אחד מהם.

הסקר נערך היום 15.2.2021 וכלל 703 נשאלים, מהם 603 מהאוכלוסייה היהודית ו -100 במגזר הערבי. הדגימה בפאנל האינטרנטי נערכה על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלת ד”ר אריאל איילון, התשאול במגזר הערבי נערך על ידי מכון המחקר סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה.

טעות הדגימה היא 3.7%

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות