היועמ”ש אישר לשר החינוך להסיר את סרטוני ‘היהודים באים’ המבזים

לאחר ששר החינוך הורה להסיר מיידית את כלל הסרטונים המבזים של 'היהודים באים מאתר משרד החינוך - התלוננה 'האגודה לזכויות האזרח' אצל היועמ"ש על סתימת פיות ופגיעה בחופש הביטוי • כעת היועץ קובע: "יש לשר החינוך את הזכות לקבוע אלו תכנים ילמדו"
יוני גרין
ג' אדר התשפ"א / 15.02.2021 20:28

לפני יותר מחצי שנה נחשף כי באתר הרשמי של משרד החינוך, בו מוצעים למורים חומרי הוראה ללימוד תנ”ך לחטיבה העליונה, מפנה המשרד  את המורים לסרטונים של תכנית הסאטירה ‘היהודים באים’ ששודרה בערוץ ‘כאן’.

מדובר בתכנית סאטירה שמבזה את עיקרי הדת, האמונה והמסורת ומעוותת את הסיפור התנ”כי.

בעקבות פניות של ארגון ‘בצלמו’,  הורה שר החינוך יואב גלנט להסיר מיידית את כלל הסרטונים המבזים מאתר משרד החינוך.

אלא שהמהלך לא מצא חן בעיני ארגון השמאל ‘האגודה לזכויות האזרח’, שהגיש תלונה ליועמ”ש על סתימת פיות ופגיעה בחופש הביטוי – ועל חוסר סמכות של שר החינוך לפעול בעניין.

היום (שני) הודיע היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, כי הוא מעניק  גיבוי מלא לשר החינוך.

במכתב ששלח לאגודה נכתב כי “יש לשר החינוך את הזכות לקבוע אלו תכנים ילמדו בבתי ספר”, וכי התכנית פגעה ברגשות של חלקים מהציבור הישראלי.

‘האגודה לזכויות האזרח’ גינתה את ההחלטה ומסרה שמדובר בעמדה מסוכנת לחופש הביטוי .

שי גליק, מנכ”ל בצלמו: “ניצחון לשפיות ולמסורת ישראל. אנחנו שמחים לברך את היועמ”ש על החלטה האמיצה. היועמ”ש הבין שהדבר איננו חופש הביטוי אלא חופש השיסוי ופגיעה חמורה ברגשות דת .

“אנחנו מקווים שהיועמ”ש אף יורה לפתוח בחקירה פלילית כנגד מפיקי ושחקני התכנית ויאסור על התאגיד להקרין את התכנית. נמשיך לפעול למען חופש הביטוי ונגד חופש השיסוי ופגיעה באזרחי ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מנדלביט
    18/02/2021 19:22
    בר דעת
  1. מנדלביט מתחיל להבין שההחזקה בגרונו תעלה לו עוד ועוד ולא תשאר רק בגבולות כתבי אישום אלו או אחרים אלה גם על מחיקת כל זהות יהודית במדינה שהשמאל שואף.