הרב ברלנד שוחרר לחלופת מעצר באיזוק אלקטרוני – במיקום סודי

בית המשפט המחוזי בי-ם שחרר את הרב ברלנד בתנאים מחמירים: איזוק אלקטרוני, ישהה במקום סודי, ערבות של 1.2 מיליון שקלים, שני מפקחים, חברת אבטחה פרטית שהוא ישלם עליה תשגיח שלא יברח, ודירה תחולט לטובת המדינה אם יברח • בית המשפט דחה בקשתו לביטול כתב האישום
חיים טוויל
ג' אדר התשפ"א / 15.02.2021 10:00

פרשת ‘עושק שחור’: בית המשפט המחוזי בירושלים החליט הבוקר (שני) לשחרר את הרב אליעזר ברלנד לחלופת מעצר באיזוק אלקטרוני בתנאים נוקשים, ונאסר עליו לצאת מהארץ.

מלבד האיזוק האלקטרוני, הוא ישהה במקום סודי, עם שני מפקחים, חברת אבטחה פרטית שישלם עליה תשגיח שלא יברח, ודירה תחולט לטובת המדינה בסכום של 2.5 מליון שקלים – אם יברח.

השופט דוד גדעוני קבע בהחלטתו, כי “נאסר על ברלנד להיות בקשר באופן ישיר או בעקיפין עם אנשי הקהילה שלו. נאסר עליו לעשות שימוש באמצעי תקשורת כלשהו, למעט רשימה מוסכמת של אנשים שתגובש בין הפרקליטות לעורכי דינו של ברלנד וזה ייעשה בפיקוח. איסור כניסה למקום חלופת המעצר. ייחתם גם צו איסור יציאה מהארץ. יופקד סכום ערבות של 1.2 מיליון שקלים”.

חברת אבטחה תפקח עליו.

עם זאת, בית המשפט המחוזי בירושלים דחה אתמול את טענותיו המקדמיות של מנהיג ‘שובו בנים’,  לבטל את כתב האישום נגדו על עבירות עושק, מרמה ועבירות מס והלבנת הון.

עוה”ד עמית חדד נועה מילשטיין ואביחי יהוסף ממשרד חדד רוט שנהר ושות’ ועו”ד רותם טובול, המייצגים את הרב ברלנד מסרו:

״אנחנו מברכים על החלטתו של בית המשפט המחוזי מהיום שהורה על שחרורו של הרב ברלנד לחלופת מעצר. לצערנו, מצבו הבריאותי של הרב ברלנד התדרדר מאוד בחודשים האחרונים ואנחנו שמחים שבתי המשפט הכירו בהכרח לשחרר את הרב ברלנד לחלופת מעצר שתאפשר לשמור על בריאותו, עד לסיום ההליך המשפטי”.

בחודשים האחרונים התנהלו מגעים להסדר טיעון בין פרקליטות המדינה לפרקליטיו של הרב אליעזר ברלנד, אולם בסופם הורה היועץ המשפטי לממשלה לפרקליטות המדינה לבטל את עסקת הטיעון שנרקמה.

בחודש ינואר הודיע שירות בתי הסוהר לבית המשפט כי לא יוכל לבצע איזוק אלקטרוני לרב ברלנד כל עוד הוא נמצא באשפוז.

בחוות הדעת של יחידת מעוז בשב”ס נכתב, כי מעולם לא נבחן ביצוע איזוק אלקטרוני בבית חולים בארץ ולמיטב ידיעתם גם בעולם. כמו כן הוסיפו שלא נבחנו ההשפעות של המערכות הטכנולוגיות של בית החולים והמכשור הרפואי.

בנוסף לכך, בשב”ס אמרו שבהינתן מצב שבו מצבו הרפואי של מנהיג ‘שובו בנים’ ידרוש להסיר באופן תדיר את הצמיד –  הדבר יצריך תשומות בלתי סבירות מצד היחידה. עוד ציינו בשב”ס כי לא ניתן יהיה לפקח על שהיית אנשים נוספים לצידו.

הרב ברלנד, שהיה כלוא בעבר בגין מעשים חמורים בנשים מקהילתו,  מואשם בפרשת ‘עושק שחור’ בשורת מעשי עושק, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והעלמת הכנסות של כ-140 מיליון שקלים.

הוא נעצר לפני שנה, יחד עם כמה מראשי הקהילה, שמאז שוחררו.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות