צוואת המליארדר הישראלי נחשפה: איך הוריש את הונו למשפחתו?

התעשיין מיכאל שטראוס ז"ל, שנפטר לפני ארבעה חודשים, הוריש מיליארדים - במניות, נדל"ן יאכטות ועוד לשלושת ילדיו • וכמה יקבל כל אחד מנכדיו?
חרדים 10
ג' אדר התשפ"א / 15.02.2021 01:36

ארבעה חודשים לאחר שנפטר, נחשף העיזבון המלא – בשווי מיליארדי שקלים, שהוריש בצוואתו מיכאל שטראוס ז”ל, מהתעשיינים העשירים בישראל, לשלושת ילדיו  ולנכדיו.

לפי דיווח ב’כלכליסט’, מדובר בין היתר במניות בשווי 2.53 מיליארד שקל בתאגיד המזון ‘שטראוס גרופ’ שנסחר בבורסה של ת”א; בחמישה נכסים (דירות ומשרדים); בשלוש יאכטות הרשומות במקלטי מס; בזכויות במזחים, חנויות ומחסנים בערים גנואה ווארזה באיטליה; וכן במניות של שתי חברות השקעות ישראליות, ואחת מאיי הבתולה.

מהמידע שפרסם ‘כלכליסט’ עולה כי צוואתו של שטראוס כוונה בעיקר לשמר את יחסי הכוחות בחברת ‘שטראוס גרופ’ בין ילדיו: עפרה, יו”ר החברה הבורסאית, בנו עדי ובתו עירית.

על פי הצוואה כל אחד מילדיו יקבל מניות בשווי של כ-750 מיליון שקל.

כך יוצא שלאחר מימוש הצוואה, תחזיק הבת עופרה ב-15.1% ממניות שטראוס גרופ (בשווי 1.6 מיליארד שקל) ועדי ועירית יחזיקו ב-11.9% ממניות שטראוס גרופ (בשווי 1.25 מיליארד שקל).

לפי הדיווח, משאלתו של שטראוס המנוח הייתה כי מניותיו בחברת שטראוס אחזקות (75%), השולטת בשטראוס גרופ, באמצעות חברת ‘נכסי מיכאל’ שהייתה בבעלותו, “יועברו לילדיו ומהם לצאצאיהם על בסיס קשר דם”.

בשל כך לא נכללו בצוואה בני הזוג של ילדיו. שטראוס דרש גם שלא לשעבד את המניות שלו, וכן שילדיו יחתמו על הסכמי ממון עם בני זוגם.

צוואתו משמרת את השליטה של בתו עופרה בחברה, לא רק באמצעות נתח מניות גדול יותר שיש בידיה, אלא גם דרך מניות ההצבעה. שטראוס העביר לבתו עופרה את כל זכויותיו במניות ההצבעה.

לפי הצוואה, הנדל”ן, היאכטות ושאר הנכסים שלא יחולקו – יימכרו והכספים ירוכזו בקרן משפחתית (‘הקרן לטובת בני משפחת מיכאל’) שתנהל את הכספים לטובת המשפחה. כך למשל לפי הצוואה, יקבל כל אחד מ-12 נכדיו סך של 2 מיליון דולר. למנהלי העיזבון מינה שטראוס את עורך דין פנחס רובין ממשרד גורניצקי ושות’, את רו”ח גד סומך ואת רונית חיימוביץ’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות