לאחר ש-861 נדבקו: משרד הבריאות שוקל לחסן גם את מחלימי הקורונה

משנים כיוון? חשיבה מחדש לאחר ש-861 מחלימים נדבקו פעם נוספת בנגיף בתוך חודשים ספורים • במשרד הבריאות הסבירו: ייתכן שמי שלא חווה תסמינים, או תסמינים חלשים בלבד, לא מפתח חסינות לטווח ארוך • בנוסף: מי שחלה בווריאנט אחד, עלול שלא לפתח חסינות לווריאנטים אחרים
חרדים 10
ג' אדר התשפ"א / 14.02.2021 22:29

במשרד הבריאות שוקלים לשנות את המדיניות שהייתה עד כה – ולהתחיל לחסן גם ישראלים שהחלימו מנגיף הקורונה, למרות שבגופם קיימים ככל הנראה נוגדנים. כך דווחה הערב (ראשון) יולן כהן ב’תוכנית חיסכון’ של חדשות 12.

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

הם אמרו שזו שפעת קלה: כך נעצור את השקרים של מתנגדי החיסונים

ד”ר אורלי גרינפלד, המנהלת הרפואית של ‘מגן ישראל’, אישרה את הפרסום: “ככל הנראה נחסן גם מחלימים. מתנהל דיון מתי לעשות זאת, ואם צריך לחסן בשתי מנות או שמספיקה רק מנת חיסון אחת. דנים בכך בקהילה המדעית בארץ ובחו”ל”.

בשבוע שעבר התפרסמו נתונים שיכולים לעזור לקברניטי משרד הבריאות להחליט כיצד לפעול: נכון ל-8 בפברואר, המשרד ידע על 861 אנשים שנדבקו בקורונה בהפרש של 3 חודשים לפחות אחרי שכבר החלימו ממקרה הדבקה ראשון.

במשרד הבריאות סיפקו הסבר אפשרי לנתונים: אפשרות שמי שאובחן ללא תסמינים או עם תסמינים קלים בלבד, אינו מפתח חסינות לטווח הארוך. כמו כן, ייתכן שהדבקה בווריאנט אחד אינה מקנה הגנה מלאה לווריאנט אחר.

בזמן שמתנהלים דיונים אם לחסן מחלימים או לא, חלה עלייה ניכרת במספר הישראלים שלא מתייצבים לקבלת מנת החיסון השנייה.

במשרד הבריאות מדווחים על עלייה של עשרות אלפי אזרחים שהבריזו מהתורים שקבעו בשלושת השבועות האחרונים, ועושה רושם שיש צורך לטפל בסוגיה הבעייתית הזו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות