מתווה חדש לפתיחת נתב”ג • אש: מודאג מפורים, שוקלים עוצר לילי

קבינט הקורונה אישר את המתווה לפתיחת נתב"ג: עד 2,000 אנשים יורשו להיכנס לישראל בכל יום • פרופ' אש על פורים: "שוקלים האם לצאת רק בהסברה של מה מותר ומה אסור, גם בבתי הכנסת, לעומת צעדים יותר קשים של הגבלות ושל עוצר לילה"
תמי גיל
ב' אדר התשפ"א / 14.02.2021 17:46

קבינט הקורונה דן היום (ראשון)  על פתיחת המשק בהתאם למתווה התו הירוק, פתיחת מערכת החינוך והחזרת אירועי התרבות.

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

הם אמרו שזו שפעת קלה: כך נעצור את השקרים של מתנגדי החיסונים

במהלך הדיון, שרי הקבינט אישרו כי עד 2,000 איש ביום יוכלו לעבור בנתב”ג.

ההחלטה נובעת בין היתר בעקבות הדרישה האמריקנית להעניק אפשרות גם לחברות אמריקניות להפעיל טיסות בקווים לישראל. במסגרת ההחלטה, צפויות גם חברות זרות להפעיל טיסות לישראל לצד חברות התעופה הישראליות שכבר פעילות, אל על וישראייר.

ממונה הקורונה פרופ’ נחמן אש סיפר לשרים: ”יש לנו חשש מוגבר מחג הפורים עם כל האפשרויות שיקרו סביבו. אנחנו מאוד מאוד מוטרדים מחג הפורים. שוקלים האם לצאת רק בהסברה של מה מותר ומה אסור, גם בבתי הכנסת, לעומת צעדים יותר קשים של הגבלות ושל עוצר לילה”.

ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גנץ תקפו האחד את השני במהלך הדיון.

נתניהו אמר בפתח הדיון: “אסור שממניעים פוליטיים נידחף לפתיחה מהירה ולא אחראית של המשק”.

גנץ מתח ביקורת על ההדלפות מישיבות הממשלה, והשווה ביניהן להדלפת מצגת ביטחונית מסווגת מהקבינט במבצע צוק איתן. “ראש הממשלה, אני דורש ממך לדאוג שהישיבות לא יודלפו”, אמר גנץ.

גנץ המשיך לתקוף את ראש הממשלה, ואמר כי לא יסלח לו “על האמירה המבישה שבה ניסית להאשים אותי, שעשרות שנים הקדשתי להגנה על אזרחי ישראל בסיכון מכוון של חיי אדם, רק כי לא הסכמתי איתך, רק כי דרשתי שנקיים את הישיבה כפי שנקבע בחוק, באופן פריטטי. אני עובד עבור אזרחי ישראל ואשמור עליהם מתוך הממשלה הזאת, בין אם זה נוח לאחרים, לך או לכל אחד אחר, ובין אם לא”.
נתניהו הגיב: “מכיוון שכבר הוצאת מכתב ופרסמת אותו, אז זה לא כל כך משנה הרבה, אבל אני לא מתייחס לאמירות שלך, שלדעתי הן גם לא אמיתיות וגם לא רלוונטיות”.

במהלך הדיון הציע נתניהו  לבחון מאסר למסרבים להתפנות לבידוד במלונית.

ממונה הקורונה הלאומי פרופ’ נחמן אש אמר: ”הירידה במספר החולים הקשים עדיין מאוד איטית. אני מציג תמונה אופטימית, אך אופטימיות זהירה. יש ירידה בתחלואה, אך בהסתכלות קדימה צריך להיזהר מפתיחה לא אחראית שתביא לעלייה בתחלואה. נתון מעודד נוסף זה מספר המאומתים ליום. כל ירידה בנתון היא חשובה, ורואים את השפעת הסגר על הנתון”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות